Sökning: "COVID 19 vård"
Visar resultat 1 - 5 av 299 uppsatser innehållade orden COVID 19 vård.
1. Upplevelsen av anhöriga på IVA : Intensivvårdssjuksköterskans perspektiv
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: En intensivvårdsavdelning vårdar de patienter med livshotande sjukdomar eller skador och som behöver stöttning i ett eller flera organ. Det är en högteknologisk miljö där intensivvårdssjuksköterskan förväntas agera professionellt och vara specialist inom omvårdnaden. LÄS MER
2. Sjuksköterskors upplevelser av att vårda Covid-19 patienter inom sjukhusmiljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: SARS-CoV-2 coronavirus (Covid-19) pandemin spreds globalt och påträffades under 2020 i Sverige. Hälso- och sjukvården utmanades med omställningar för att vårda patienterna som insjuknande med olika vårdbehov. LÄS MER
3. Att vårdas med covid-19 isolerad : Ur ett patientperspektiv
M1-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
4. ATT VÅRDA PATIENTER UNDER COVID-19 : En litteraturöversikt över sjuksköterskors erfarenheter
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Covid-19 är det senaste coronavirus som upptäckts, de tidigare varianterna är SARS och MERS alla tre virus leder till svår luftvägsinfektion. Covid-19 var det största utbrottet av coronavirusfamiljen och ledde till en pandemi. LÄS MER
5. Studenters upplevelser av distansundervisning under Covid-19
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Den här studien har som syfte att undersöka hur universitetsstudenter har upplevt omställningen från campusbaserad undervisning till distansundervisning under Covid-19. Studien begränsar sig till universitetsstudenter och utforskar tre frågeställningar: Hur upplevde universitetsstudenterna interaktionen under distansundervisningen med lärare och studenterna i jämförelse till undervisningen som tidigare skedde på campus? På vilket sätt beskriver studenterna skillnaden i maktrelationerna mellan lärare och studenter i distansundervisningen under Covid-19 jämfört med campusundervisning? och Vilka är de sociala konsekvenser som dyker upp med distansundervisning under Covid-19? För att besvara dessa frågeställningar har vi valt den hermeneutiska metodansatsen för att skapa förståelse kring det studerade ämnet. LÄS MER