Sökning: "CSR ur ett marknadsföringsperspektiv."

Hittade 2 uppsatser innehållade orden CSR ur ett marknadsföringsperspektiv..

  1. 1. Constructing authenticity : A qualitative study of internal CSR communication

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Karl Köllner; Julia Hofvendahl; [2017]
    Nyckelord :CSR; Internal CSR communication; CSR programs; Authenticity; CSR from a marketing perspective.; CSR; Intern CSR kommunikation; CSR program; Autenticitet; CSR ur ett marknadsföringsperspektiv.;

    Sammanfattning : The rapid increase of corporate social responsibility (CSR) has led to a large numbers of programs that have failed to meet the expectations of stakeholders (McShane & Cunningham 2012). The reason being that stakeholders are becoming more sceptical about firms true purpose for engaging in CSR activities (Arendt & Brettel 2010). LÄS MER

  2. 2. Corporate Social Responsibility : En studie om svenska konsumenters attityder och köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Jenny Åberg; Ulrika Hoonk; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens samhälle kan en tendens urskiljas att ökade krav ställs på företag gällande miljö, etik och sociala frågor. Därmed har begreppet CSR (Corporate Social Responsibility) vuxit fram och många branscher arbetar idag aktivt med socialt ansvarstagande. LÄS MER