Sökning: "CSR ur ett marknadsföringsperspektiv."
Hittade 2 uppsatser innehållade orden CSR ur ett marknadsföringsperspektiv..
1. Constructing authenticity : A qualitative study of internal CSR communication
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The rapid increase of corporate social responsibility (CSR) has led to a large numbers of programs that have failed to meet the expectations of stakeholders (McShane & Cunningham 2012). The reason being that stakeholders are becoming more sceptical about firms true purpose for engaging in CSR activities (Arendt & Brettel 2010). LÄS MER
2. Corporate Social Responsibility : En studie om svenska konsumenters attityder och köpbeteende
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : I dagens samhälle kan en tendens urskiljas att ökade krav ställs på företag gällande miljö, etik och sociala frågor. Därmed har begreppet CSR (Corporate Social Responsibility) vuxit fram och många branscher arbetar idag aktivt med socialt ansvarstagande. LÄS MER