Sökning: "Caroline Norén"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Caroline Norén.
1. När framtiden inte längre är en självklarhet : en bloggbaserad litteraturstudie om unga vuxnas upplevelse av att leva med cancer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Att drabbas av cancer som ung vuxen har en påverkan såväl psykiskt som fysiskt då de redan befinner sig en känslig fas i livet. Cancerdiagnosen innebär sjukhusvistelser och behandlingar som ger starka biverkningar, vilket gör att det vardagliga livet sätts på paus. LÄS MER
2. Visuell uppmärksamhet vid skadeplatser: en jämförelsestudie mellan experter och noviser
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : SOS-operatörer tar varje dag beslut om nödsituationer och prioriterar ärenden beroende på hur livshotade de bedöms att vara. Beslutsfattningen är en komplex uppgift som påverkas av kontext, tiden och tidigare erfarenhet av liknande beslut. LÄS MER
3. Utvärdering av gränssnitt i en helikoptersimulator : En taktil, en visuell samt en bimodal display som visar horisontell och vertikal drift
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Föreliggande studie har undersökt flera gränssnitt i en helikoptersimulator som visar horisontell och vertikal drift; en taktil, en visuell och en bimodal display. Syftet med studien var att undersöka om det är med fördel att använda displayer som visar på drift horisontellt och vertikalt. LÄS MER
4. Förlossningsdepression : i ett familjeperspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Bakgrund Förlossningsdepression, depression postpartum (PPD) drabbar omkring 13 procent av alla kvinnor under de första månaderna efter förlossningen. Depressionen påverkar inte bara kvinnans egen hälsa, utan också föräldraparets relation, och kan ge långvariga negativa effekter på barnets utveckling. LÄS MER
5. Think outside the box - En studie om hur varumärkesidentitet skapas och förmedlas
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problembeskrivning: Ett företags varumärkesidentitet är den bild av företaget som de önskar att deras konsumenter och omgivning ska uppfatta. Den bild företaget vill förmedla stämmer dock inte alltid överens med den bild som faktiskt förmedlas. LÄS MER