Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Enhancing Autodesk Maya´s rendering capabilities: : Development and integration of a real-time render plug-in incorporating the extended feature of Toon-Shading

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Zannie Karlsson; Liye Yan; [2023]
    Nyckelord :Software prototyping; Cel-shading; Shading algorithm; 3D-computer graphics; Non-photorealistic rendering technique;

    Sammanfattning : Background- Autodesk Maya is by its long existence one of the most established 3D-modeling software that enables users to create meshes and the software can handle a majority of processes associated with graphic models, animation, and rendering. Although there are arguably different third-party plug-ins that can be used to enhance the efficiency of Maya. LÄS MER

  2. 2. Cel-shadings påverkan på effektivitet inom animerad film

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Mattis Johansson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att skapa animerad film är något som kan kräva mycket tid och arbete. Mer stiliserade visuella stilar kan inte bara vara estetiskt tilltalande utan även skapa mer tidseffektiva arbetsprocesser. LÄS MER

  3. 3. Det digitala konstverket ”Eve”

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnad

    Författare :Peter Martinsson; [2005]
    Nyckelord :2d; 3d; 3d-animation; 3d-film; Animera ; Animation ; Cel-shading; Datorgrafik; Digital konst; Eve; Film; Grafik ; Konst; Konstverk; Kortfilm; Ljussättning; Maya; Mocap; Modellering; Motion capture; Rendering; Tecknat; Texturering; Toon; Toonshade;

    Sammanfattning : Ambitionen och målet med mitt projekt var att visualisera delar av en berättelse med hjälp av den senaste datortekniken. Detta tog sin form av en 3d-animation. Målet var inte att producera en färdig kortfilm utan att arbeta med utvalda delar. LÄS MER