Sökning: "Celebritet"
Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade ordet Celebritet.
16. ”Dissociation av igenkänningsminnet med ortogonala variationer av egenskaperna frekvens och celebritet hos personnamn”
Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskapSammanfattning : Tidigare studier har gett stöd för att igenkänningsminnet understöds av minst två processer: erinring (recollection) och familjaritet. Detta testades i två beteendeexperiment, inom ett Remember/Know paradigm (experiment 1) och ett Ja/Nej paradigm där Receiver - Operating Characteristics (ROC) beräknades (2). LÄS MER
17. Angående processer som underligger stimulifamiljaritet i episodisk namnigenkänning
Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskapSammanfattning : I föreliggande studie undersöktes episodisk igenkänning av namn och dess relation till två olika former av pre-experimentell kunskap, namnfrekvens och celebritet. Frekvens operationaliserades som antalet träffar i den nationella telefonkatalogen och celebritet som antalet träffar i massmediala webbsidor. LÄS MER
18. HUR FÖRETAG GÅR TILL VÄGA FÖR ATTVÄLJA KÄNDA PERSONER TILL ENREKLAMKAMPANJ
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I dagens företagsvärld är användningen av kända personer i marknadsföring mycket vanlig (Erdogan 1999, s 291). Tidigare studier visar att fördelarna med att använda celebriteter i samband med marknadsförning är många (Till & Shimp 1998). LÄS MER