Sökning: "Celebritet"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade ordet Celebritet.

  1. 16. ”Dissociation av igenkänningsminnet med ortogonala variationer av egenskaperna frekvens och celebritet hos personnamn”

    Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap

    Författare :Johan Hellman; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tidigare studier har gett stöd för att igenkänningsminnet understöds av minst två processer: erinring (recollection) och familjaritet. Detta testades i två beteendeexperiment, inom ett Remember/Know paradigm (experiment 1) och ett Ja/Nej paradigm där Receiver - Operating Characteristics (ROC) beräknades (2). LÄS MER

  2. 17. Angående processer som underligger stimulifamiljaritet i episodisk namnigenkänning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap

    Författare :Johan Hellman; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I föreliggande studie undersöktes episodisk igenkänning av namn och dess relation till två olika former av pre-experimentell kunskap, namnfrekvens och celebritet. Frekvens operationaliserades som antalet träffar i den nationella telefonkatalogen och celebritet som antalet träffar i massmediala webbsidor. LÄS MER

  3. 18. HUR FÖRETAG GÅR TILL VÄGA FÖR ATTVÄLJA KÄNDA PERSONER TILL ENREKLAMKAMPANJ

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :My Blank; Andreas Sjölund; [2005]
    Nyckelord :Celebritet; reklamkampanj; process; valkriterier; förtroende; respekt; familjaritet risker;

    Sammanfattning : I dagens företagsvärld är användningen av kända personer i marknadsföring mycket vanlig (Erdogan 1999, s 291). Tidigare studier visar att fördelarna med att använda celebriteter i samband med marknadsförning är många (Till & Shimp 1998). LÄS MER