Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Author's Version : En studie om författarversioner och författarens betydelse
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka hur fenomenet ”director’s cut” kan komma till uttryck inom litteratur. Detta har undersökts genom en fallstudie med utgångspunkt i följande titlar: A Clockwork Orange, The Stand Complete and Uncut Edition och Life and Death: Twilight Reimagined. LÄS MER
2. "Med chanser för lite guldregn" : En studie om spelbolags gestaltning av spel om pengar med hjälp av celebriteter
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The purpose with this essay was to study the relationship between gambling companies marketing through a celebrity and the ways gambling is portrayed in commercials. We combined a multimodal analysis with semiotic elements and a group interview in order to explain and get an understanding of gambling companies ways to market their services. LÄS MER
3. Celebriteter i kampen mot Female Genital Mutilation : Waris Dirie som offer och opinionsbildare
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Kvinnlig könsstympning är en sedvänja som påverkar många miljoner kvinnor i världen. Både kvinnors fysiska och psykiska hälsa drabbas kraftigt av ingreppet. Waris Dirie är en av de främsta motståndarna mot kvinnlig könsstympning. LÄS MER
4. The Spirit of Travel
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : I denna uppsats har två filmer ur kampanjserien The Spirit of Travel från lyxmodevarumärket Louis Vuitton analyserats med syftet att undersöka om det är någon skillnad i att marknadsföra sig med eller utan celebrity endorsement. De frågeställningar jag ämnat besvara är vilka kärnvärden och attribut som kommer tilltals, hur förkroppsligandet skiljer sig åt i de två filmerna samt vilken betydelse en celebritet kan ha för ett varumärke. LÄS MER
5. Avmystifieringen av det moderna barnet : En kvalitativ innehållsanalys ur ett semiotiskt perspektiv av två svenska Instagramkonton
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Instagramkonton där föräldrar exponerar sina barn blir allt vanligare och allt mer populära. Detta kräver att barnen framställs på ett vis som är tilltalande för mottagarna. LÄS MER