Sökning: "Celebritet"

Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade ordet Celebritet.

  1. 6. Celebrity Endorsement : En kvalitativ analys av Viktväktarnas reklamfilmer.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Hedda Broman; [2015]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Viktväktarna; celebritet; identifikation; aspirationgrupp; psykologiska övertalningsprinciper;

    Sammanfattning : Uppsatsen syfte är att analysera vad det är för skillnader med att marknadsföra en produkt eller tjänst med eller utan Celebrity Endorsement. Jag har även analyserat hur varumärket framställs genom att använda Celebrity Endorsement metoden. För att förtydliga min analys har jag granskat två reklamfilmer av Viktväktarna. LÄS MER

  2. 7. Bakom reklamen : En kvalitativ bildanalys som studerar celebriteter som talespersoner för Head & Shoulders i tv-reklam

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Alexandra Kirschner Ekeroth; [2014]
    Nyckelord :celebrity endorsement; varumärke; celebritet; semiotik; betydelsefulla värden;

    Sammanfattning : Vi lever i en medievärld där vi ständigt möter bilder med syfte att påverka oss. Det är därmed viktigt att producera bland annat reklam som sticker ut från mängden och bidrar med någonting extra till målgruppen. LÄS MER

  3. 8. Välj rätt känd profil : En studie inriktad på kapitalvarubranschen. Företagens användning av marknadsföringsmetoden Celebrity endorsement, tillsammans med kundernas uppfattning.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Niclas Wikström; Daniel Sjöholm; [2014]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; known profile; the capital goods industry luminary; emotional connection.; Celebrity endorsement; känd profil; kapitalvarubranschen; celebritet; emotionell.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 9. Hur väljer företag rätt celebritet? : En studie om företags tillvägagångssätt för att lyckas med celebrity endorsement

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Beatrice Bergström; Lina Svenhag; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel:                                   Hur väljer företag rätt celebritet? – En studie om företags tillvägagångssätt för att lyckas med celebrity endorsement Syfte:                                  Syftet med denna uppsats är att beskriva och öka förståelsen för hur företag väljer celebrity endorser och hur detta val kan påverka deras varumärke. Teoretisk referensram:    Teoriavsnittet inleds med förklaring av varumärke och brand equity. LÄS MER

  5. 10. Camilla Läckberg - En stjärnförfattares varumärkesstrategi och självframställning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Emma Åhlén; [2013]
    Nyckelord :Camilla Läckberg; stjärnförfattare; litterär celebritet; varumärke; affärskvinna; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen utgår ifrån Camilla Läckbergs författarskap och syftet är att undersöka hur hennes strategier ser ut för att marknadsföra sig och stärka sitt varumärke idag. För att undersöka detta har jag först och främst valt att studera hennes två kokböcker och två barnböcker. LÄS MER