Sökning: "Celebritet"
Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade ordet Celebritet.
6. Celebrity Endorsement : En kvalitativ analys av Viktväktarnas reklamfilmer.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Uppsatsen syfte är att analysera vad det är för skillnader med att marknadsföra en produkt eller tjänst med eller utan Celebrity Endorsement. Jag har även analyserat hur varumärket framställs genom att använda Celebrity Endorsement metoden. För att förtydliga min analys har jag granskat två reklamfilmer av Viktväktarna. LÄS MER
7. Bakom reklamen : En kvalitativ bildanalys som studerar celebriteter som talespersoner för Head & Shoulders i tv-reklam
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Vi lever i en medievärld där vi ständigt möter bilder med syfte att påverka oss. Det är därmed viktigt att producera bland annat reklam som sticker ut från mängden och bidrar med någonting extra till målgruppen. LÄS MER
8. Välj rätt känd profil : En studie inriktad på kapitalvarubranschen. Företagens användning av marknadsföringsmetoden Celebrity endorsement, tillsammans med kundernas uppfattning.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : .... LÄS MER
9. Hur väljer företag rätt celebritet? : En studie om företags tillvägagångssätt för att lyckas med celebrity endorsement
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Hur väljer företag rätt celebritet? – En studie om företags tillvägagångssätt för att lyckas med celebrity endorsement Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och öka förståelsen för hur företag väljer celebrity endorser och hur detta val kan påverka deras varumärke. Teoretisk referensram: Teoriavsnittet inleds med förklaring av varumärke och brand equity. LÄS MER
10. Camilla Läckberg - En stjärnförfattares varumärkesstrategi och självframställning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Uppsatsen utgår ifrån Camilla Läckbergs författarskap och syftet är att undersöka hur hennes strategier ser ut för att marknadsföra sig och stärka sitt varumärke idag. För att undersöka detta har jag först och främst valt att studera hennes två kokböcker och två barnböcker. LÄS MER