Sökning: "Celebritet"

Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade ordet Celebritet.

  1. 11. Celebrity endorsement är väl ingen sport : En studie om hur sportmodevarumärken använder celebriteter i varumärkesbyggande syfte

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Erik Hagberg; Niklas Radhammar; [2012]
    Nyckelord :Brand; branding; brand equity; celebrity endorsement; celebrity endorser; sportswear; Varumärke; varumärkeskapital; celebrity endorsement; celebrity endorser; sportmodevarumärke; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : Titel: Celebrity endorsement är väl ingen sport – En studie om hur sportmodevarumärken använder celebriteter i varumärkesbyggande syfte Författare: Erik Hagberg & Niklas Radhammar Handledare: Thomas Helgesson Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring 15 hp, VT 2012 Nyckelord: Varumärke, varumärkeskapital, celebrity endorsement, celebrity endorser, sportmodevarumärke, varumärkesbyggande Problemformulering: Hur arbetar sportmodevarumärken på den svenska marknaden med celebriteter i sina varumärkesbyggande processer? Syfte: Syftet med denna uppsats är att med utgångspunkt i den teoretiska referensramen och en abduktiv fallstudie av fem varumärken, kartlägga hur sportmodevarumärken arbetar med celebriteter i varumärkesbyggande ändamål på den svenska marknaden. Vi vill även analysera positiva effekter och risker vid användning av celebriteter i varumärkesstrategier. LÄS MER

  2. 12. Det är tur vi inte är i samarbete med Tiger Woods - En studie om celebrity endorsement, val av celebritetet, effekter och dess risker.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Philip Persson Stiernswärd; Andreas Klingstedt; [2010]
    Nyckelord :celebrity endorsement; kändisreklam; varumärke; varumärkesbygge; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Det är tur att vi inte är i ett samarbete med Tiger Woods - En studie om celebrity endorsement, val av celebritetet, effekter och dess risker. Författare: Andreas Klingstedt och Philip Persson Stiernswärd Utbildning & Nivå: Magisteruppsats, Magisterprogrammet för Service Management, Lunds Universitet Campus Helsingborg Handledare: Jörgen Eksell och Pia Valentin Rehncrona Problemformulering: En trend inom varumärkesarbete är att nyttja en celebritet för att förtydliga varumärkets image. LÄS MER

  3. 13. Celebritet i marknadsföringen : Hur påverkas företaget?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Linn Gustafsson; Lina Sporre; [2008]
    Nyckelord :Celebritet; marknadsföring; intern; extern; interaktiv;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is that through a case study, analyze and evaluate whether the customer is high - or low involved and connect with the choice of marketing strategy using a celebrity.This thesis is about how a celebrity can be used in marketing to affect a company's customers. LÄS MER

  4. 14. MQ - Big fan of varumärken : En fallstudie om användandet av celebriteter i MQs marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Caroline Hellberg; Josefine Sundberg; [2008]
    Nyckelord :MQ; celebriteter; kändisreklam; marknadsföringsmetod;

    Sammanfattning : Kändisreklam har vuxit och blivit en effektiv marknadsföringsmetod över hela världen. Syftet med denna uppsats är att undersöka varför klädesföretaget MQ väljer att använda sig av celebriteter i sin marknadsföring och detta undersöker vi genom en fallstudie. LÄS MER

  5. 15. Produktplacering i skuggan av framtiden : Samspelet mellan karaktärer och varumärken i film

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Jani Muikku; Niklas Nordmalm; [2007]
    Nyckelord :Produktplacering; film; kändis; celebritet; karaktär; framtid; varumärke; meningsförmedlande; identitet; mening;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka samspelet mellan karaktärer och varumärken i framtidsfilmerna: 2001: A Space Odyssey, Back to the Future Part 2, The Fifth Element, I, Robot och The Island. I förgrunden för vårt arbete finns ett samhälle där individen ställs inför ett ökat utbud av varumärken, samtidigt som företagens utmärkande unika identitet blir allt viktigare för att fånga konsumenternas intresse. LÄS MER