Sökning: "sportmodevarumärke"

Hittade 1 uppsats innehållade ordet sportmodevarumärke.

  1. 1. Celebrity endorsement är väl ingen sport : En studie om hur sportmodevarumärken använder celebriteter i varumärkesbyggande syfte

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Erik Hagberg; Niklas Radhammar; [2012]
    Nyckelord :Brand; branding; brand equity; celebrity endorsement; celebrity endorser; sportswear; Varumärke; varumärkeskapital; celebrity endorsement; celebrity endorser; sportmodevarumärke; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : Titel: Celebrity endorsement är väl ingen sport – En studie om hur sportmodevarumärken använder celebriteter i varumärkesbyggande syfte Författare: Erik Hagberg & Niklas Radhammar Handledare: Thomas Helgesson Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring 15 hp, VT 2012 Nyckelord: Varumärke, varumärkeskapital, celebrity endorsement, celebrity endorser, sportmodevarumärke, varumärkesbyggande Problemformulering: Hur arbetar sportmodevarumärken på den svenska marknaden med celebriteter i sina varumärkesbyggande processer? Syfte: Syftet med denna uppsats är att med utgångspunkt i den teoretiska referensramen och en abduktiv fallstudie av fem varumärken, kartlägga hur sportmodevarumärken arbetar med celebriteter i varumärkesbyggande ändamål på den svenska marknaden. Vi vill även analysera positiva effekter och risker vid användning av celebriteter i varumärkesstrategier. LÄS MER