Sökning: "Erik Hagberg"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Erik Hagberg.
1. Varianter av Occupancy-Regulated Extension : Tekniker för iterativ generering av tätt packade rum i en dungeon
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Occupancy Regulated Extension (ORE) är en algoritm som används för att procedurellt generera banor till spel. Detta arbete undersökte användning av ORE för att skapa byggnader med tätt packade rum, specifikt från ett prestandaperspektiv. Detta genomfördes med treimplementationer av olika varianter av ORE. LÄS MER
2. Exploring the Concept of Business Scapegoating: key contributing constructs and preventative measures
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of our study is to investigate the concept of business scapegoating and its influencing constructs and how they could be hindered. A constructionist approach is used with a grounded theory strategy. LÄS MER
3. Celebrity endorsement är väl ingen sport : En studie om hur sportmodevarumärken använder celebriteter i varumärkesbyggande syfte
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Celebrity endorsement är väl ingen sport – En studie om hur sportmodevarumärken använder celebriteter i varumärkesbyggande syfte Författare: Erik Hagberg & Niklas Radhammar Handledare: Thomas Helgesson Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring 15 hp, VT 2012 Nyckelord: Varumärke, varumärkeskapital, celebrity endorsement, celebrity endorser, sportmodevarumärke, varumärkesbyggande Problemformulering: Hur arbetar sportmodevarumärken på den svenska marknaden med celebriteter i sina varumärkesbyggande processer? Syfte: Syftet med denna uppsats är att med utgångspunkt i den teoretiska referensramen och en abduktiv fallstudie av fem varumärken, kartlägga hur sportmodevarumärken arbetar med celebriteter i varumärkesbyggande ändamål på den svenska marknaden. Vi vill även analysera positiva effekter och risker vid användning av celebriteter i varumärkesstrategier. LÄS MER