Sökning: "privacy management"

Visar resultat 1 - 5 av 211 uppsatser innehållade orden privacy management.

  1. 1. Etiska aspekter rörande användning av AI inom redovisning : En kvalitativ studie om hur redovisningsekonomer ser på etik och användandet av AI

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Hanna Omhav; Jakob Svärd; Johan Lindblom; [2024]
    Nyckelord :Företagsekonomi; Redovisning; Artificiell Intelligens; Etik; AI; Implementering AI;

    Sammanfattning : Bakgrund: Artificiell intelligens (AI) är ett paraplybegrepp för intelligent teknologi. AI används inom redovisningsområdet, och kommer användas mer i framtiden. En rad etiska frågor har uppkommit i samband med ökat införande av AI i samhället i stort och även inom redovisningsområdet. LÄS MER

  2. 2. An analysis of the Privacy Policy of Browser Extensions

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Susan Sarah Zachariah; [2024]
    Nyckelord :Privacy policy; Browser extension; Data privacy and management;

    Sammanfattning : Technological advancement has transformed our lives by bringing unparalleled convenience and efficiency. Data, particularly consumer data, essential for influencing businesses and developing personalized experiences, is at the heart of this transition. LÄS MER

  3. 3. “MED KODEN FAMILJ10 FÅR NI 10% RABATT PÅ…” En kvalitativ innehållsanalys av barns involvering i familjevloggares betalda samarbeten på YouTube

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Martina Davitkova; Hanna Eklund; Ella Engberg; [2023-03-10]
    Nyckelord :kommersiell sharenting; familjevloggare; YouTube; influencers; främre regionen; bakre regionen; fasad; intrycksstyrning; självpresentation; barn; utsända uttryck; överförda uttryck;

    Sammanfattning : EXECUTIVE SUMMARY In the early 2000s, the rise of the influencer industry began. An influencer refers to a person with influence and the ability to influence their audience to consume certain products or perform a specific action. LÄS MER

  4. 4. EN UNDERFÖRSTÅDD ÖVERENSKOMMELSE - En kvalitativ studie om två generationers attityder till riktad reklam ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cecilia Kenttälä; Tilda Svensson; Saga Thieme; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; reklam; riktad reklam; riktad marknadsföring; integritet; attityder; generation Z; äldre generation;

    Sammanfattning : Executive summary A challenge for every digital marketing company is reaching out in the so-called “media noise”. Therefore, targeted advertising can be seen as a natural part of all social media user's everyday life. LÄS MER

  5. 5. Utbytesstudenters digitala PIM-strategier : En kvalitativ studie bland data- och systemvetare vid Uppsala universitet

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Klara Mårtens Rodriguez; [2023]
    Nyckelord :Digital environment; Digital preservation; Personal Information Management PIM ; Personal archives; Information behavior; Information experience; Information retrieval; Datalagring; digital miljö; digitalt bevarande; digital organisering; informationsbeteende; Personal Information Management PIM ; personarkiv; informationsupplevelse;

    Sammanfattning : Introduction. The aim of this master thesis is to examine how students at Uppsala university manage, organize, and preserve their study-related information in a digital environment. LÄS MER