Sökning: "reklamkampanj"

Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser innehållade ordet reklamkampanj.

  1. 1. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonathan Belmonte Lobos; Amanda Issa; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; celebrity marketing; brands; brand image; brand scandal; fashion scandal; digital marketing; Influencer marknadsföring; kändis marknadsföring; varumärke; varumärkesimage; varumärkesskandal; modeskandal; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER

  2. 2. Reklamens möjligheter: Strategisk anpassning av kommunikation i det interkulturella samhället

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Annie Grentzmann; Amalie Sofie Løfberg Nyholm; [2023]
    Nyckelord :Intercultural communication; advertising; semiotic resources; multimodal analysis; cultural religious identification; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att utforska interkulturell kommunikation i reklam och vill således bidra till fältet strategisk kommunikation genom att närmare undersöka en reklamkampanj i en svensk-muslimsk kontext för att analysera om den är interkulturellt anpassad utifrån en mångkulturell svensk kontext. Tidigare forskning inom fältet interkulturell kommunikation i reklam antar huvudsakligen ett statiskt perspektiv på kultur och kulturell identitet samt har gjorts i en global kontext där kultur ses som något nationellt förankrat. LÄS MER

  3. 3. "The Menstrual Cycle" : en semiotisk innehållsanalys av Deodocs reklamkampanj "The Menstrual Cycle" med Bianca Ingrosso

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Lydia Boudin Lindvall; Charlie-Rut Andersson; [2023]
    Nyckelord :Menstruation; femininity; popular feminism; commodity feminism; encoding decoding; femwashing; Social Sciences;

    Sammanfattning : The following study investigates the Swedish intimate skincare brand Deodoc’s video-campaign “The Menstrual Cycle” featuring the Swedish influencer Bianca Ingrosso. The Menstrual Cycle was published on Deodoc’s instagram in March 2021. LÄS MER

  4. 4. "Help your parents see that you're right and they're wrong" : En kritisk diskursanalys av Oatlys reklamkampanj Help Dad

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Hanna von Ahn; [2023]
    Nyckelord :Critical discourse analysis; discourse; interdiscursivity; Oatly; advertising campaign; woke marketing; woke-washing;

    Sammanfattning : The aim for this study is to research Oatlys advertising campaign Help Dad from the perspective of how their values concerning sustainability are shown through the campaign. Based on the findings and result of the analysis, a discussion is held on if and how Oatly create discussions within society. LÄS MER

  5. 5. "Vad ska du göra?" Framställningen av kvinnor i Försvarsmaktens reklamkampanj

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :My Forssander; [2022]
    Nyckelord :Genus; Försvarsmakten; reklamkampanj; resolution 1325; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This work has performed a visual discourse analysis over the Swedish armed forces latest commercial campaign, called “What are you going to do?” from 2021, which was aimed at young women. The aim of this paper is to analyze how the Swedish armed forces portray women in their commercial campaign. LÄS MER