Sökning: "Charlotta Swartz"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Charlotta Swartz.

  1. 1. "Här börjar äventyret" : en kvalitativ undersökning om marknadsföring av upplevelser

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Lisa Malmberg; Maria Oskarsson; Charlotta Swartz; [2010]
    Nyckelord :Adventure; experiences; marketing; travel companies; text analysis; Äventyr; upplevelser; marknadsföring; reseföretag; textanalys;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för problematiken kring marknadsföring av upplevelser. Detta genom att undersöka hur turismupplevelser av äventyrligt inslag marknadsförs av reseföretag och ta reda på vad det är för känslor man vill förmedla. LÄS MER

  2. 2. Den utvalda användaren : En studie om känslan av utvaldhet på researrangörers hemsidor

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Louise Stöckigt; Charlotta Swartz; [2009]
    Nyckelord :exclusivity; travel organizers; factors; user-centered web design; affective design; utvaldhet; researrangörer; faktorer; användarcentrerad webbdesign; affektiv design;

    Sammanfattning : This thesis tries to define factors that impact upon the feeling of exclusivity for users on travelorganizers websites. We have identified seven key factors that we believe impact this feeling andthose factors are newsletters, special offers/auxiliary services, registration/limited information,price, limited number of seats on a journey, deals for members and personal service. LÄS MER