Sökning: "Christoffer Aldin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Christoffer Aldin.

  1. 1. Bransch kontra börsvärde : En studie angående den förväntade reporäntans effekt på small- och large-cap bolag inom olika branscher

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Aldin Basic; Christoffer Wallin; [2017]
    Nyckelord :Consumer discretionary; commodities; small-cap; large-cap; prime rate; monetary policy; abnormal return; event study; market model; market efficiency; WACC; Gordon model; Adaptive market hypothesis; superstition; underwriters; institutional investors; herd behavioral; Sällanköpsvaror; dagligvaror; small-cap; large-cap; reporänta; penningpolitik; onaturlig avkastning; eventstudie; marknadsmodellen; marknadseffektivitet; WACC; Gordonmodellen; adaptiva marknadshypotesen; övertro; underwriters; institutional investors; flockbeteende;

    Sammanfattning : Trenden inom världsekonomin har på senare år indikerat på en mognad där tillväxten ligger på låga tal historisk. Detta har tvingat centralbanker runt omkring jorden att drastiskt ta till åtgärder för att stimulera tillväxten. Reporäntan har använts som det mest centrala instrumentet för detta ändamål. LÄS MER

  2. 2. How Does Image Accompany Structure in Organizations? Exploring Professionalism and Managerialism in the Organizational Images of Swedish Hospitals

    Master-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Aldin; Peter Lundqvist; [2013]
    Nyckelord :Organizational Image; Organizational Structure; Professionalism; Managerialism; New Public Management; Hospitals;

    Sammanfattning : With the emergence of New Public Management in the 1980s, Western public sectors saw a gradual shift in logics of work control from professionalism to managerialism. For public sector organizations to attain legitimacy in this new climate, their organizational structures have been aligned according to extant societal expectations of managerialist efficiency. LÄS MER

  3. 3. Kostar det så smakar det? : Ett experiment för att se om varumärkeskonsumenter upplever högre produktkvalitet vid ett högre pris.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Aldin; Rasmus Ornstein-Fredlund; [2011]
    Nyckelord :prispremium; upplevd produktkvalitet; varumärkeskonsumtion;

    Sammanfattning : Vi har sett trender i samhället som tyder på att vår konsumtion har flyttats mot mer immateriella produktegenskaper. Med en hög levnadsstandard konsumerar vi mycket och vi lägger mycket pengar på varumärken. LÄS MER