Sökning: "upplevd produktkvalitet"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden upplevd produktkvalitet.

  1. 1. The effect of Instagram influencers' messages on millennials' purchase intentions and factors that influence these effects : A qualitative study on the impact of attitude, social norms, behavior control, trust and risk on purchase intention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Anton Madsen; Sara Mbuyi Tshibangu; [2023]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; Instagram; millennials; purchase intention; TPB; trust; risk; Influencers; influencer marketing; Instagram; millennials; purchase intention; TPB; trust; risk;

    Sammanfattning : Purpose : The purpose of this research is to explore the effects of instagram influencers' on millennials' purchase intentions. The aim is to examine how the independent determinants of intentions (attitude, subjective norms, perceived behavioral control) and psychological positive and negative triggers (trust respective perceived risk) influence these effects. LÄS MER

  2. 2. Kostar det så smakar det? : Ett experiment för att se om varumärkeskonsumenter upplever högre produktkvalitet vid ett högre pris.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Aldin; Rasmus Ornstein-Fredlund; [2011]
    Nyckelord :prispremium; upplevd produktkvalitet; varumärkeskonsumtion;

    Sammanfattning : Vi har sett trender i samhället som tyder på att vår konsumtion har flyttats mot mer immateriella produktegenskaper. Med en hög levnadsstandard konsumerar vi mycket och vi lägger mycket pengar på varumärken. LÄS MER

  3. 3. En jämförande fallstudie av kundlojalitetsprocesserna hos konfektionsföretagen Gul&Blå och Sixty Sverige.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Paola Novella Cáceres; Susanne Ekelund; [2006]
    Nyckelord :kundlojalitet; varumärkesuppbyggnad; upplevd risk; engagemang; processtyrning; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Dagens konfektionsmarknad präglas av hård konkurrens, vilket innebär att småföretag inte enbart kan konkurrera med produktkvalitet och flertalet företag vill inte konkurrera med pris. Detta ökar vikten av gedigen kundförståelse, förmåga att identifiera och lösa kundens behov samt att skapa värden för kunden. LÄS MER