Sökning: "Compulsory school policy"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Compulsory school policy.

  1. 1. ”Trygghet och förutsägbarhet så att alla vågar delta” : En studie om samläsning för elever med intellektuell funktionsnedsättning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Daniel Nyström; [2023]
    Nyckelord :Co-reading; inclusive education; didactics; reflective theory of school didactics; intellectual disability; compulsory school for pupils with intellectual disabilities; CSSID; compulsory school; Samläsning; integrering; inkluderande undervisning; didaktik; reflektiv skoldidaktisk modell; intellektuell funktionsnedsättning; anpassad grundskola; allmän grundskola;

    Sammanfattning : Introduktion: Denna studie undersöker lärarnas upplevelser och erfarenheter av att undervisa elever från anpassad skola och elever från grundskolan i samma klassrum vid samma tidpunkt. Fokus är att studera hur lärare beskriver arbetet med samläsning och vilka förutsättningar dessa har för att bedriva samläsning. LÄS MER

  2. 2. Är du medveten om att du är ett subjekt? : En undersökning av grammatikens ställning i styrdokumenten för grundskola och gymnasieskola

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Sofia Pekkari Ericsson; [2023]
    Nyckelord :språkliga normer; språkriktighet; tematisk analys; grammatik;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to study the place and function of grammar as a teaching area in the policy documents for compulsory and upper secondary school in Sweden. Furthermore, the essay aims to examine potential similarities and differences regarding grammar in the documents of the different school forms. LÄS MER

  3. 3. Illegal and welcome : How school policy practice of secrecy generates conditional schooling opportunities for undocumented children in Sweden

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Emil Niklasson; [2022]
    Nyckelord :educational policy practice; undocumented children; secrecy; policy sociology; compulsory school;

    Sammanfattning : Children who live in Sweden without a legal residence permit have the right to go to Swedish school. Students are thereby welcomed at the same time as they are considered illegal in society at large. LÄS MER

  4. 4. EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT AND MOTHER TONGUE TUITION AT A CROSSROADS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Katerina Olson; [2021-08-17]
    Nyckelord :Mother Tongue Tuition; Education for Sustainable Development;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this research is to investigate how ESD intersects with the subject of Mother Tongue Tuition in the compulsory school system via one municipality in Sweden. This is done by engaging with two analytical foci: i) the analysis of attitudes and responses to ESD in MTT. LÄS MER

  5. 5. Nationell likvärdighet eller kommunal självstyrelse? : Staten, kommunerna och de kommunala tjänstemännens dubbla lojalitet

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Statsvetenskap

    Författare :David Leinsköld; [2021]
    Nyckelord :National equality; Local self-government; Education policy; Aimed government grants; Municipal officials; The guardians of democracy;

    Sammanfattning : The relationship between the state and municipalities has for the recent decades become increasingly complex, strained and infected. The education policy has for several decades been surrounded by different governing logics and conflicts where the conflict between the state’s pursuit of national equality and the local self-determination is prominent. LÄS MER