Sökning: "Compulsory school policy"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Compulsory school policy.
1. ”Trygghet och förutsägbarhet så att alla vågar delta” : En studie om samläsning för elever med intellektuell funktionsnedsättning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Introduktion: Denna studie undersöker lärarnas upplevelser och erfarenheter av att undervisa elever från anpassad skola och elever från grundskolan i samma klassrum vid samma tidpunkt. Fokus är att studera hur lärare beskriver arbetet med samläsning och vilka förutsättningar dessa har för att bedriva samläsning. LÄS MER
2. Är du medveten om att du är ett subjekt? : En undersökning av grammatikens ställning i styrdokumenten för grundskola och gymnasieskola
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : The aim of this essay is to study the place and function of grammar as a teaching area in the policy documents for compulsory and upper secondary school in Sweden. Furthermore, the essay aims to examine potential similarities and differences regarding grammar in the documents of the different school forms. LÄS MER
3. Illegal and welcome : How school policy practice of secrecy generates conditional schooling opportunities for undocumented children in Sweden
Master-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Children who live in Sweden without a legal residence permit have the right to go to Swedish school. Students are thereby welcomed at the same time as they are considered illegal in society at large. LÄS MER
4. EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT AND MOTHER TONGUE TUITION AT A CROSSROADS
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The aim of this research is to investigate how ESD intersects with the subject of Mother Tongue Tuition in the compulsory school system via one municipality in Sweden. This is done by engaging with two analytical foci: i) the analysis of attitudes and responses to ESD in MTT. LÄS MER
5. Nationell likvärdighet eller kommunal självstyrelse? : Staten, kommunerna och de kommunala tjänstemännens dubbla lojalitet
Master-uppsats, Linköpings universitet/StatsvetenskapSammanfattning : The relationship between the state and municipalities has for the recent decades become increasingly complex, strained and infected. The education policy has for several decades been surrounded by different governing logics and conflicts where the conflict between the state’s pursuit of national equality and the local self-determination is prominent. LÄS MER