Sökning: "educational policy practice"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden educational policy practice.

  1. 1. En studie om hur utbildningsinsatser påverkar yrkesarbetares medvetenhet om fallsäkerhet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Josefin Somi; Rebecca Okeke; [2023]
    Nyckelord :Accident; construction; construction worker; education; fall accident; fall saftey; fall protection education and saftey.; Bygg; byggnadsarbetare; fallolycka; fallsäkerhet; olycka; säkerhet; säkerhetsutbildning; utbildning.;

    Sammanfattning : Introduktion: Byggsektorn är en utsatt bransch där många arbetsrelaterade olyckor inträffar, inklusive olyckor med dödlig utgång. Fallolyckor är en av de vanligaste förkommande typerna av olyckor, trots säkerhetsåtgärder som fallskyddsutrustning och säkerhetsrutiner. LÄS MER

  2. 2. Degree of Harmonisation of Simultaneous Use of Many ICT Platforms from Upper School Teachers’ Perspective : A Case Study at Internationella Engelska Skolan Tyresö

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Piotr Piotrowicz; [2023]
    Nyckelord :ICT platforms; ICT in school; ICT in education; Teachers perception of ICT; ICT usage in teaching practice; Usability of ICT platforms.;

    Sammanfattning : Teaching is one of the professions suffering from high workload and stressful work environment. The number of different ICT platforms used in school, their similarity in their purpose, complexity and differences in interfaces, make it very complicated for the new teachers to smoothly start effective teaching, due to lack of time and resources for comprehensive onboarding process. LÄS MER

  3. 3. ”Trygghet och förutsägbarhet så att alla vågar delta” : En studie om samläsning för elever med intellektuell funktionsnedsättning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Daniel Nyström; [2023]
    Nyckelord :Co-reading; inclusive education; didactics; reflective theory of school didactics; intellectual disability; compulsory school for pupils with intellectual disabilities; CSSID; compulsory school; Samläsning; integrering; inkluderande undervisning; didaktik; reflektiv skoldidaktisk modell; intellektuell funktionsnedsättning; anpassad grundskola; allmän grundskola;

    Sammanfattning : Introduktion: Denna studie undersöker lärarnas upplevelser och erfarenheter av att undervisa elever från anpassad skola och elever från grundskolan i samma klassrum vid samma tidpunkt. Fokus är att studera hur lärare beskriver arbetet med samläsning och vilka förutsättningar dessa har för att bedriva samläsning. LÄS MER

  4. 4. Lärares uppfattning av uppdraget likvärdig utbildning - en fenomenografisk analys med policy enactment begrepp

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Gabriella Mattsson; [2022]
    Nyckelord :Equity in education; phenomenography; policy enactment; teacher; Likvärdig utbildning; fenomenografi; policy enactment; lärare;

    Sammanfattning : Studien utgår från en ansats bestående av kombinationen fenomenografi och policy enactment med syfte att undersöka hur lärare uppfattar likvärdig utbildning. Fenomenografi belyser variation i uppfattningar av fenomen, särskilt inom utbildningskontext (Marton & Booth, 2000; Uljens, 1989), medan policy enactment lyfter fram vilka handlingar som gör policy och vilka faktorer som påverkar uppdraget likvärdig utbildning (Ball m. LÄS MER

  5. 5. Illegal and welcome : How school policy practice of secrecy generates conditional schooling opportunities for undocumented children in Sweden

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Emil Niklasson; [2022]
    Nyckelord :educational policy practice; undocumented children; secrecy; policy sociology; compulsory school;

    Sammanfattning : Children who live in Sweden without a legal residence permit have the right to go to Swedish school. Students are thereby welcomed at the same time as they are considered illegal in society at large. LÄS MER