Sökning: "Equity in education"

Visar resultat 1 - 5 av 105 uppsatser innehållade orden Equity in education.

  1. 1. Stakeholders role in Sustainble Tourism Development. : A case study in Kenya, linked to Maasai culture.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Anna Hast; [2023]
    Nyckelord :Kenya; Siana conservancy; Maasai; Maasai Mara National Reserve; tourism; sustainable development; stakeholder engagement; Social Exchange Theory.;

    Sammanfattning : To keep in mind while reading and focus of the thesis: -       Sustainable tourism, what is it and who is it for?  -       How can the tourist industry affect cultures?  -       Why do some hosting population fear culture losses but happily receive tourists?  -       Why do people choose to travel?  -       What and how can I as an individual contribute?    The numbers of international tourists are steadily increasing along globalization, which makes it an important phenomenon to highlight. The tourist industry contributes to global development, which would preferably be done through sustainability’s three pillars: economically, socially, and environmentally. LÄS MER

  2. 2. Preparing Teachers for Inclusion in a Homogeneous Society : A Case Study of a Czech Univesity's Approach to Inclusive Education

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Katarzyna Twarog; [2023]
    Nyckelord :Inclusion; Multiculturalism; Multicultural Education; social justice approach; culture;

    Sammanfattning : Inclusive education is a broad topic which includes research in the areas of race, ethnicity, culture, gender, language, religion and ability. Since the end of the Second World War it has become an important concept discussed internationally in both policy and research. LÄS MER

  3. 3. Why Educating Girls Is More Important? : Human Capital, Human Rights and Capability approaches to the Importance of Girls’ Education

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Sineka Jayasundara; [2023]
    Nyckelord :Girls’ education; human capital; human rights; capabilities; development agencies; critical discourse analysis; what is the problem represented;

    Sammanfattning : Girls’ education is one of the main attributes that contribute to the development of a nation and society. The purpose of this thesis is to investigate how the girls’ education is discursively constructed by the development agencies promoting girls’ education. LÄS MER

  4. 4. Komvuxrektorer och samverkan -förutsättningar, möjligheter och risker.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Sara Utku; [2023]
    Nyckelord :Collaboration; MAE; school leaders; labour market orientation; manoeuvring space; Samverkan; komvux; komvuxrektorer; kompetensförsörjning; handlingsutrymme;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har visat att skolledare i sitt arbete kämpar med att hantera motstridiga krav från omgivningen i förhållande till de mål som formuleras i styrdokument och policy. När det gäller styrningen har målen för den kommunala vuxenutbildningen (komvux) utökats till att inkludera mer uttalade arbetsmarknadsrelaterade mål. LÄS MER

  5. 5. Hur fungerar sammantagen bedömning i Idrott och hälsa? : Lärares perspektiv på LGR22 och det nya betygssystemet

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Erik Peterson; Joakim Demegård; [2023]
    Nyckelord :betyg; bedömning; läroplan; likvärdighet; rättvisa; ramfaktor;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att höra lärare i ämnet Idrott och hälsa, årskurs 9, och deras uppfattningar om den nya läroplanen, betygskriterierna och sammantagen bedömningen som träder i kraft med Lgr 22. Frågeställningar: ·       Hur uppfattar lärarna de nya betygskriterierna? ·       Vad är lärarnas uppfattningar om den sammantagna bedömningen och dess påverkan av betygssättning? Metod För att besvara studiens syfte genomfördes sex semistrukturerade intervjuer med lärare i årskurs 9. LÄS MER