Sökning: "David Fridh"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden David Fridh.

  1. 1. Better Never to Have Been? : A Critique of David Benatar’s Axiological Asymmetry Argument for Antinatalism

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Simon Fridh; [2023]
    Nyckelord :Antinatalism; Benatar; asymmetry; axiology; procreation; person-affecting; death; pro-mortalism;

    Sammanfattning : David Benatar’s axiological asymmetry argument for antinatalism states that it is always bad for a sentient being to come into existence. There has been a lot of discussion about this argument since its publication in 2006, but this discussion has often been lacking by not accepting some ground rules, or assumptions, that Benatar establishes. LÄS MER

  2. 2. A consumer perspective of personalized marketing : An exploratory study on consumer perception of personalized marketing and how it affects the purchase decision making

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Teodor Dahl; David Fridh; [2019]
    Nyckelord :Personalized marketing; Consumer perception; Past experiences; Privacy concerns; Consumer decision-making process;

    Sammanfattning : The traditional type of marketing is more directed towards big customer segments in specified areas. Due to technological improvement marketing has evolved into an extreme form of segmentation where marketing target the individual consumer based on their personal needs and preferences. LÄS MER

  3. 3. Modeföretagets medarbetare på sociala medier : En outnyttjad resurs?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mattias Fridh; David Rinhammar; [2017]
    Nyckelord :Employer Branding; Sociala medier; Modeföretag; Medarbetare;

    Sammanfattning : Idag förväntar sig människor att deras arbetssituation ska uppfylla behov som sträcker sig längre än det mest grundläggande, så som mat och tak över huvudet. Detta har gjort att företag har blivit tvungna att allt mer anpassa sina organisationella strategier för att behålla arbetskraft inom företaget. LÄS MER