Sökning: "Disneys 12 animationsprinciper"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Disneys 12 animationsprinciper.

  1. 1. Animation och förmedling : En animationsprincips påverkan kring människors uppfattning av känslor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Fredrik Olsson; [2014]
    Nyckelord :Animation; Disneys 12 animationsprinciper; Kroppspråk; Känslor;

    Sammanfattning : Disneys 12 animationsprinciper är ett ramverk som används av animatörer och när animationsprinciperna appliceras framhäver de en animationsstil vilket är problematiskt om de påverkar rörelsernas utseende. I undersökningen används animationsprincipen Follow Through and Overlapping Action för att undersöka om den verkar kontraproduktivt till att förmedla känslorna sorg och glädje. LÄS MER

  2. 2. Ansiktsanimation i 3D : Vikten av Disneys 12 animationsprinciper: Appeal, Follow Through and Overlapping Action, Secondary Action och Anticipation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Andreas Jansson; Mattias Eckardt; [2013]
    Nyckelord :Disney; Animation Principles; 3D; Interview; Facial Animation; Disney; Animationsprinciper; 3D; Intervju; Anisktsanimation;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker vikten av fyra av Disneys 12 animationsprinciper i ansiktsanimation för 3D. De principer som undersöks är Anticipation, Followthrough and Overlapping action, Appeal och Secondary action. LÄS MER

  3. 3. Fördjupning inom karaktärsanimation : Realistisk animation ”Rytmisk sportgymnastik”

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Fredrik Eriksson; [2007]
    Nyckelord :Animation Rotoscoping Rytmisk SportGymnastik gymnastik Karaktärsanimation;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en reflekterande och behandlar ett verk som har skapats inom ramen för examensarbete i medier vid Högskolan i Skövde. Verket består av en datoranimerad sekvens med rytmisk sportgymnastik. Texten inleds med idén bakom verket och de mål som har satts upp för arbetet. LÄS MER

  4. 4. Animationsarbete till spelet Colosseum: Code of Hammurabi : en studie i hur man skapar animationer till ett spel utifrån dess kontext och spelsystem utan att kunna testa dessa i en prototyp.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Niklas Åkerblad; [2007]
    Nyckelord :Analys; animation;

    Sammanfattning : Denna rapport behandlar det animationsarbete som jag gått igenom för att försöka skapa så trovärdiga och dynamiska animationer som möjligt till spelet Colosseum: Code of Hammurabi och dess nya omarbetade stridssystem. Jag har utgått från ett relativt sparsmakat designdokument som i princip bara förklarar kortfattat hur spelmekaniken ska fungera på en grundläggande nivå samt en animationslista på animationer som ska finnas i spelet. LÄS MER