Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Strategiskt eller inte? : En kvalitativ studie om förekomsten av strategiskt inköp i svenska fast fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Edin; Amanda Jansson; Lina Lundqvist; [2018]
    Nyckelord :Purchasing; Supply Chain Management; Strategic Purchasing; Fashion Industry; Fast Fashion; Purchasing Strategic Alignment; Purchasing Strategy; Inköp; Strategiskt inköp; Inköpsstrategi; Modebranschen; Fast fashion; Strategiskt samspel;

    Sammanfattning : Modeindustrin karaktäriseras idag av fluktuerande efterfrågan och snabbt växlande trender, vilket gör att modeföretagens effektivitet ständigt sätts på sin spets för att möta marknadens förändringar. Förmågan att ta snabba beslut och anpassa sig till marknaden är idag avgörande för att vara konkurrenskraftig. LÄS MER

  2. 2. Alternative Information Gathering on Mobile Devices

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Edin Jakupovic; [2017]
    Nyckelord :Data collection; Mobile devices; Web scraping; Summarization methods; User-centered design; Datainsamling; Mobila enheter; Web scraping; Textsammanfattningsmetoder; Användarcentrerad design;

    Sammanfattning : Searching and gathering information about specific topics is a time wasting, but vital practise. With the continuous growth and surpassing of desktop devices, the mobile market is becoming a more important area to consider. Due to the portability of mobile devices, certain tasks are more difficult to perform, compared to on a desktop device. LÄS MER