Sökning: "Purchasing Strategic Alignment"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Purchasing Strategic Alignment.

  1. 1. Scaling up and down with circular economy

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Ríkardur Már Ellertsson; [2024]
    Nyckelord :Circular economy; home ownership; design for disassembly; Flexible construction; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : This project commences with a personal reflection. I, the author, find myself on the verge of completing my academic journey and embarking on the pursuit of an independent life. This involves securing employment and establishing a place to call home, with the ultimate goal of starting a family. LÄS MER

  2. 2. A critical overview of the RFQ process of a Global Company

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Eric Toste; Muhammad Ahmed; [2022]
    Nyckelord :Request for quotation; Sourcing; Standardization; Transformation; Lean; Business strategy; Alignment; Framework; Benchmarking;

    Sammanfattning : The increasing globalization has changed the dynamics of different functions within organizations. One function is procurement which has transformed from an operational to a strategic function. LÄS MER

  3. 3. Sourcing in 2020: a benchmark of manufacturing companies’ source-to-contract and electronic reverse auction practices

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik; Lunds universitet/Institutionen för teknisk ekonomi och logistik

    Författare :Fabian Markhed Maxe; Eric Mace; [2020]
    Nyckelord :Sourcing; digital sourcing; eSourcing; e-sourcing; source-to-contract S2C ; electronic reverse auction eRA ; eAuction; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Abstract Digital sourcing platforms were invented in the last decade of the 20th century and brought tools such as electronic reverse auctions (eRA) into the hands of purchasing professionals. The Trelleborg Group initiated a project to implement such a digital sourcing platform last year but the research in the field is outdated. LÄS MER

  4. 4. Strategiskt eller inte? : En kvalitativ studie om förekomsten av strategiskt inköp i svenska fast fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Edin; Amanda Jansson; Lina Lundqvist; [2018]
    Nyckelord :Purchasing; Supply Chain Management; Strategic Purchasing; Fashion Industry; Fast Fashion; Purchasing Strategic Alignment; Purchasing Strategy; Inköp; Strategiskt inköp; Inköpsstrategi; Modebranschen; Fast fashion; Strategiskt samspel;

    Sammanfattning : Modeindustrin karaktäriseras idag av fluktuerande efterfrågan och snabbt växlande trender, vilket gör att modeföretagens effektivitet ständigt sätts på sin spets för att möta marknadens förändringar. Förmågan att ta snabba beslut och anpassa sig till marknaden är idag avgörande för att vara konkurrenskraftig. LÄS MER

  5. 5. Strategic Alignment and its influence on Purchasers : Propositions for constructing the strategic alignment

    L3-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Daniel Jansson; Joel Karlsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this research is to contribute towards a deeper understanding of the strategic alignments influence on the purchaser and how the alignment can be constructed to be more supportive for the purchaser. Methodology The empirical data were collected through interviews and document studies. LÄS MER