Sökning: "Einar Söderberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Einar Söderberg.

  1. 1. Budgetens effekt på flexibilitet i små till medelstora företag : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Einar Karlsson; Anton Söderberg; Lucas Kronblad Weidermark; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Level: Bachelor Level, The Program Of Economics, Linnaeus University,Spring Semester 2022, Course Code: 2FE75E Authors: Einar Karlsson, Lucas Kronblad Weidermark, Anton SöderbergTutor: Xiang Yu Title: The budgets effect on flexibility in small to medium-sizedcompanies - A qualitative study Background: Budgets had its breakthrough in Sweden in the 1950s when small tomedium-sized companies started to use budgets for longtermplanning. A budget is used daily where it constitutes a fundamentalstarting point in the way control and work should proceed. LÄS MER

  2. 2. Resultatmanipulation genom target beating : en undersökning av den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Einar Söderberg; Filip Sandin; [2021]
    Nyckelord :Target beating; Resultatmanipulation; Resultatmål;

    Sammanfattning : Årets resultat är en av de viktigaste posterna som ett företag förmedlar i sin finansiella rapportering och tidigare internationella studier har funnit tecken på manipulation av resultaten för att precis slå olika resultatmål, så kallad target beating. Syftet med denna studie är att undersöka om ett liknande beteende finns på den svenska marknaden samt om något samband mellan signaler om target beating och aktieavkastning föreligger. LÄS MER

  3. 3. The New Digital Age of Marketing - A Pilot Study About Challenges Associated with Digitalization in Marketing

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Einar Stenback; Martin Söderberg; [2020]
    Nyckelord :Digital transformation; Big Data; Digitalization;

    Sammanfattning : This thesis examines Swedish marketers' digital transformation and how they utilize data and heuristics in decision making. Digitalization has developed rapidly, and affected many business functions, not least marketing. LÄS MER