Sökning: "Emil Lindberg"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Emil Lindberg.
1. Utveckling och utvärdering av UX-design för ett specialanpassat planeringsverktyg
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
2. Multiplar – en vinnande investeringsstrategi? : En studie om multipelstrategiers förmåga att överavkasta S&P 500
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Background: In recent years, the interest in investing has increased, and a growing number of people want to put their money into assets that are expected to increase in value. This is usually easier said than done, and it requires the investor to use a solid strategy. LÄS MER
3. Kapitalstrukturen i mindre onoterade aktiebolag : En kvantitativ studie om förklaringsvariablerna kring kapitalstrukturhos svenska onoterade aktiebolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Kapitalstrukturen i mindre onoterade aktiebolag - En kvantitativ studie omförklaringsvariablerna kring kapitalstrukturen hos mindre svenska onoterade aktiebolag Nivå: Examensarbete i företagsekonomi Författare: Emil Lindgren och Matthias Sundekvist Handledare: Peter Lindberg Datum: Januari - 2021 Syfte: Syftet med denna studie är att förklara hur storlek, lönsamhet, tillgångsstruktur,tillväxt samt ränta påverkar kapitalstrukturen i små svenska onoterade aktiebolag. Metod: I studien tillämpas ett kvantitativt tillvägagångssätt. LÄS MER
4. D-vitamin supplementering och dess effekt på HbA1c vid
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicinSammanfattning : Bakgrund: Typ 2 diabetes är en vanlig sjukdom som drabbar allt fler i Sverige och i övriga världen. Vid typ 2 diabetes är den prioriterade behandlingen kostbehandling och ökad fysisk aktivitet som ensam behandling eller i kombination med läkemedelsbehandling. LÄS MER
5. Influencer marketing ur företagens synvinkel:En kvalitativ studie om hur företag upplever och uppfattar influencer marketing
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER