Sökning: "Emilia Levin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emilia Levin.

  1. 1. Theories of Nightmares in Cognitive Neuroscience and Psychology

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskap

    Författare :Emilia Chamorro; [2015]
    Nyckelord :Adaptation; bad dream; dream; function; idiopathic nightmare; mood regulation theories; nightmare; post-traumatic nightmare; RAT random activation theories ; recurrent dream; TST threat simulation theory ;

    Sammanfattning : Dreaming is a complex, multimodal and sequentially organized model of the waking world (Metzinger, 2003). Nightmares are a category of dreams involving threatening scenarios, anxiety and other negative emotions (Hartmann, 1998; Nielsen & Levin, 2007). LÄS MER

  2. 2. Organisatoriskt lärande genom medarbetare : En studie om hur möjligheter till lärande för medarbetare skapar förutsättningar för organisatoriskt lärande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Emilia Levin; [2015]
    Nyckelord :Organisation; lärande; organisatoriskt lärande;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to analyze what conditions the specific company provides employees to enable organizational learning. To clarify the framing of the study a few quastions has been specified to narrow the issu. LÄS MER

  3. 3. Förskollärares uppfattning om barns lek i förskolan och lekens betydelse för barns lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Ida Nilsson Levin; [2010]
    Nyckelord :Lek; lärande; Montessoripedagogik; pedagogiska inriktningar; Reggio Emilia pedagogik; uppfattningar;

    Sammanfattning : Lärares uppfattning om barns lek i förskolan och lekens betydelse för barns lärande.Teachers opinion about children's play in the nursery school and the plays importance for children's learningSyftet med denna uppsats är att beskriva hur förskollärare på förskolor med olika pedagogiska inriktningar resonerar kring barns lek i förskolan och lekens betydelse för barns lärande. LÄS MER