Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Influencers den nya tidens marknadsförare : En kvantitativ studie om influencer marketing och dess påverkan på konsumenters köpprocess samt uppfattning om varumärken

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabella Gehrke; Erik Nordenadler; Emily Almqvist Daniel; [2021]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Social Media; Generation Z; EWOM; Köpprocess; Varumärke.;

    Sammanfattning : Titel: Influencers den nya tidens marknadsförare – En kvantitativ studie om influencer marketing och dess påverkan på konsumenters köpprocess samt uppfattning om varumärken. Författare: Emily Almqvist Daniel, Erik Nordenadler & Isabella GehrkeHandledare: Afshin AfsharipourExaminator: Christine Tidåsen Ämne: Kandidatuppsats, 15hp. LÄS MER

  2. 2. Sambandsexponeringar : Hur påverkar det butikers försäljning?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Rebecka Andersson; Emily Almqvist; Jenny Pålsson; [2014]
    Nyckelord :sambandsexponering; exponeringseffekten; impulsköp; association.;

    Sammanfattning : Sambandsexponeringar innebär att två produkter, en basprodukt och en komplementprodukt, exponeras intill varandra, där tanken är att ett intresse ska väckas för komplementprodukten och därmed skapa merförsäljning. I den här studien kommer endast komplementprodukten att undersökas för att se hur exponeringen påverkar försäljningen. LÄS MER