Sökning: "Entertaining Game"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden Entertaining Game.

  1. 1. Virtuell lantbruksodling med fokus på interaktivitet och immersivitet.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Oscar Stenström; Rolf Eneström; [2023]
    Nyckelord :VR; Data-Serious Games; VR Immersion; Cultivation; VR; Data-Serious Games; VR Immersion; Odling;

    Sammanfattning : Hemmaodling har på sistone sett ett ökat intresse hos flera svenskar, i takt med stigande inflation som lett till en generell oro över att kunna införskaffa råvaror till hemmet. Detta kandidatarbete utforskar användningen av VR som plattform för att utveckla en interaktiv och engagerande guide till odling hos användare som har en begränsad erfarenhet inom ämnet. LÄS MER

  2. 2. A VR carbon emissions calculator game to encourage sustainable lifestyle

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Hongyi Luo; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this study is to introduce the design and implementation process of a Virtual Reality (VR) carbon emissions calculator game, with the goal of educating and encouraging participation in carbon offsetting activities. The objective of the game is to increase users' awareness of carbon footprints and environmental protection, and motivate them to adopt sustainable behaviors. LÄS MER

  3. 3. Learning mechanism in game tutorials : For entertaining games

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Mathias Jakobsson Ruuska; Carl Sjösten; Oscar Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Learning; Entertaining Game; Serious game; League of Legends; Overwatch; Tutorials; Artificial Intelligence.;

    Sammanfattning : Investigating the crucial elements in game tutorials that have a significant impact on users' learning experience is fundamental to understand and improve game tutorials. By examining factors that could influence the players' learning, it's possible to find valuable information to enhance the learning process in gaming tutorials. LÄS MER

  4. 4. Visually Difficult : The Effect of Graphics on Performative Difficulty in Games

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Thomas Bezerra; Truls Rockström; [2023]
    Nyckelord :difficulty; graphics; flow; game;

    Sammanfattning : Designing entertaining games requires control over the difficulty experienced by players. Gameplay has a clear impact on the difficulty and as such is easy to handle but other factors such as graphics do not share this clear cut impact. LÄS MER

  5. 5. Utformning av applikation för att motivera till ökat läsande genom spelifiering

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Jens van Laere; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det senaste decenniet har det synts en tydlig minskning i läsandet på fritiden bland vuxna. Eftersom det finns en tydlig koppling mellan läsning och utbildningsnivå har denna utveckling reella konsekvenser för samhället. LÄS MER