Sökning: "VR Immersion"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden VR Immersion.

  1. 1. Virtuell lantbruksodling med fokus på interaktivitet och immersivitet.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Oscar Stenström; Rolf Eneström; [2023]
    Nyckelord :VR; Data-Serious Games; VR Immersion; Cultivation; VR; Data-Serious Games; VR Immersion; Odling;

    Sammanfattning : Hemmaodling har på sistone sett ett ökat intresse hos flera svenskar, i takt med stigande inflation som lett till en generell oro över att kunna införskaffa råvaror till hemmet. Detta kandidatarbete utforskar användningen av VR som plattform för att utveckla en interaktiv och engagerande guide till odling hos användare som har en begränsad erfarenhet inom ämnet. LÄS MER

  2. 2. Moving Air : A Comparative Study of Physical Controllers and Hand Tracking in Virtual Reality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ólafur Konráð Albertsson; [2023]
    Nyckelord :Virtual reality; hand tracking; training; comparative study;

    Sammanfattning : Onboarding is a procedure used to familiarize new employees with the details of a new industry, and VR and AR training are increasingly being used for role-specific medical field experiences. This study aims to explore the affordances and challenges of a task-specific shaped controller vs. a regular controller in a VR training scenario. LÄS MER

  3. 3. Math Visualizations in VR

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Abraham Al-bashki; Ahmed Oogle; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Visualization of linear algebra with virtual reality (VR) can be helpful for math teachers. A study has shown more engagement, focus, and active learning through immersion and interactivity, supplementing opportunities for visualizing abstract concepts. LÄS MER

  4. 4. Making virtual reality game players more physically active and immersed in the gameplay by involving their physical activity data

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sindri Pétursson; [2023]
    Nyckelord :activity tracking; beneficial movements; physical activity; physical activity bar; physical activity data; virtual reality; exergames; aktivitetsspårning; speciella rörelser; fysisk aktivitet; fysisk aktivitet; fysisk aktivitetsdata; virtuell verklighet; exergames;

    Sammanfattning : Physical inactivity is a growing concern in the world. Exergames, which are physically demanding games, offer a solution to motivate individuals to participate in regular physical activity, and virtual reality (VR) is the latest addition to this field. LÄS MER

  5. 5. An Evaluative Study on the Impact of Immersion and Presence for Flight Simulators in XR

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Robin Dahlkvist; [2023]
    Nyckelord :Extended reality; Mixed reality; Immersion; Presence; Simulator sickness; Extended reality; Mixed reality; Immersion; Närvaro; Simulatorsjuka;

    Sammanfattning : Flight simulators are a central training method for pilots and with the advances of human-computer interaction, new cutting-edge technology introduces a new type of simulator using extended reality (XR). XR is an umbrella term for many representative forms of realities, where physical reality (PR) and virtual reality (VR) are the endpoints of this spectrum, and any reality in between can be seen as mixed reality (MR). LÄS MER