Sökning: "Ericssons produkter"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden Ericssons produkter.

  1. 16. Mechanical Design of Stylus Mechanisms for Mobile Phones

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Thomas Grubbström; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är ett produktutvecklingsprojekt som har genomförts i samarbete med Sony Ericsson Mobile Communications vid avdelningen för Mechanical Development i Kista. Ett kännetecken för Sony Ericssons open platform-mobiltelefoner är pekskärmen med det tillhörande pekdonet. LÄS MER

  2. 17. Att skapa en välfungerande arbetsprocess Processutveckling på Ericsson i Katrineholm

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Anton Stengård; Eldin Mukovic; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In process oriented organizations, it is important to have well-functioning work processes to support the work being performed. In order to accomplish this, the organization has to make certain decisions regarding the design and usage of the processes. LÄS MER

  3. 18. SWOT-analys av företagsavdelning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Magnus Nilsson; Peter Ingvarsson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : 1997 förvärvades Ericssons fabrik i Kristianstad av Nolato AB i Torekov. 1998 delades Kristianstadsfabriken upp i tre bolag, Nolato Mobile, Nolato Alpha och Nolato Autec. Totalt hade dessa tre bolag 901 anställda 1998. Två år senare, år 2000, var de uppe i cirka 1200 anställda. LÄS MER

  4. 19. Emotional Triggers - Experience design as an added value

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Anders Gran Hornsten; Jacob Holst; [2006]
    Nyckelord :Experience design; Emotive design; Interaction design; Mobile phones; Mobiltelefoner; Interaktionsdesign; Communicating emotions; hug; personal technologies; Selectíf; Sony Ericsson; bonds;

    Sammanfattning : Arbetet har genomförts med målet att skapa ett mervärde för Sony Ericssons produkter, utan att fokusera på telefoner. Vi har undersökt hur man kan öka användarens band till en teknologisk produkt som man alltid bär med sig. LÄS MER

  5. 20. Co-branding ur ett konsumentperspektiv : En fallstudie av företaget Sony Ericsson

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Elias Thomas; Jenny Wahlén; [2006]
    Nyckelord :co-branding;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka hur konsumenterna uppfattar varumärkesutvidgningen. Studien har haft fokus på ett fallföretag, Sony Ericsson samt de varumärken (Walkman och Cyber-shot från Sony) som de använder på deras produkter. LÄS MER