Sökning: "Event tourism"

Visar resultat 31 - 35 av 81 uppsatser innehållade orden Event tourism.

  1. 31. "...man behöver bygga hypen" : En fallstudie om marknadsföring- före och efter ett evenemang

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Johanna Collander; Adam Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Marketing Event marketing Tourism Generation-Z; Marknadsföring Evenemangsmarknadsföring Turism Generation-Z;

    Sammanfattning : Evenemang är ett turistiskt fenomen som handlar om att erbjuda en upplevelse som är något utöver det vanliga. I dagens samhälle tas upplevelsen tillvara på och används i marknadsföringssyfte där själva evenemanget kan marknadsföra ett budskap. LÄS MER

  2. 32. International sports events in a local political context - A study on local political decision-making regarding arrangements of international sports events in Sweden

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Carl Lundborg; Matilda Ward; [2017]
    Nyckelord :Political decision-making; International sports events; Place-marketing; Stakeholders; Municipal image;

    Sammanfattning : The Swedish government wants to arrange more international sports events to strengthen Sweden's position as an attractive destination among the global audience. To arrange such an event in a Swedish municipality, in most cases the local politicians need to accept the arrangement in the municipal council. LÄS MER

  3. 33. Fotbollsturismens sociala aspekter utifrån ett hållbart perspektiv : En undersökning hur fotbollsresenärer påverkar lokalbefolkningen på en destination

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Erika Sjöqvist; Katarina Panic; [2017]
    Nyckelord :Sport tourism football tourism experience event hooliganism sustainable development; Sportturism fotbollsturism upplevelse evenemang huliganism hållbar turismutveckling;

    Sammanfattning : This study was made by two students for their bachelor theses in Tourism Studies at Södertörns högskola in Sweden. The aim of the study was to investigate the social aspects of football tourism from a sustainable perspective. LÄS MER

  4. 34. Hållbar Evenemangsutveckling : med inriktning på Eurovision Song Contest och Ishockey-VM

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emilia Lindgren; Therese Blomqvist; [2017]
    Nyckelord :Social sustainability; Economic sustainability; Ecological sustainability; Host destination; Event tourism; Head organizations; Event development; Ice Hockey World Championships; Eurovision Song Contest; Social hållbarhet; Ekonomisk hållbarhet; Ekologisk hållbarhet; Värddestination; Eventturism; Huvudorganisationer; Evenemangsutveckling; Ishockey-VM; Eurovision Song Contest;

    Sammanfattning : The study discusses sustainable development of events and the research displays that this is often connected to mega events or the work of specific destinations. The events Eurovision Song Contest and the Ice Hockey World Championships are therefore chosen because of their size, impact in both media and visitors and the lack of theory regarding their sustainability. LÄS MER

  5. 35. Destinationsutveckling i samband med folkliga motionslopp

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maria Karlgren; Fabian Wingfors; [2017]
    Nyckelord :Destination development; Destination marketing; Tourist destination; Event branding; Event marketing; Sport events.; Destinationsutveckling; Destinationsmarknadsföring; Turistdestination; Event branding; Evenemangsmarknadsföring; Sportevenemang.;

    Sammanfattning : The purpose of this study, written in Swedish, is to study two of the most popular sportsevents in Sweden; Vasaloppet and Göteborgsvarvet (Gothenburg Half Marathon) and theaffect the events has on the host destinations and also how the organizers use the destinationsfor their development.The study also shows how municipalities and public authorities connected to destinationdevelopment handles these events for their own purpose in their destination marketing todevelop their destination and improve the destination image. LÄS MER