Sökning: "Event tourism"
Visar resultat 31 - 35 av 81 uppsatser innehållade orden Event tourism.
31. "...man behöver bygga hypen" : En fallstudie om marknadsföring- före och efter ett evenemang
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Evenemang är ett turistiskt fenomen som handlar om att erbjuda en upplevelse som är något utöver det vanliga. I dagens samhälle tas upplevelsen tillvara på och används i marknadsföringssyfte där själva evenemanget kan marknadsföra ett budskap. LÄS MER
32. International sports events in a local political context - A study on local political decision-making regarding arrangements of international sports events in Sweden
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The Swedish government wants to arrange more international sports events to strengthen Sweden's position as an attractive destination among the global audience. To arrange such an event in a Swedish municipality, in most cases the local politicians need to accept the arrangement in the municipal council. LÄS MER
33. Fotbollsturismens sociala aspekter utifrån ett hållbart perspektiv : En undersökning hur fotbollsresenärer påverkar lokalbefolkningen på en destination
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : This study was made by two students for their bachelor theses in Tourism Studies at Södertörns högskola in Sweden. The aim of the study was to investigate the social aspects of football tourism from a sustainable perspective. LÄS MER
34. Hållbar Evenemangsutveckling : med inriktning på Eurovision Song Contest och Ishockey-VM
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The study discusses sustainable development of events and the research displays that this is often connected to mega events or the work of specific destinations. The events Eurovision Song Contest and the Ice Hockey World Championships are therefore chosen because of their size, impact in both media and visitors and the lack of theory regarding their sustainability. LÄS MER
35. Destinationsutveckling i samband med folkliga motionslopp
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The purpose of this study, written in Swedish, is to study two of the most popular sportsevents in Sweden; Vasaloppet and Göteborgsvarvet (Gothenburg Half Marathon) and theaffect the events has on the host destinations and also how the organizers use the destinationsfor their development.The study also shows how municipalities and public authorities connected to destinationdevelopment handles these events for their own purpose in their destination marketing todevelop their destination and improve the destination image. LÄS MER