Sökning: "Event tourism"
Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden Event tourism.
1. TVÄTTEN I ÖKNEN En diskursanalys av svensk och qatarisk mediebevakning av fotbolls – VM i Qatar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The FIFA World Cup 2022 in Qatar is amongst the most controversial sporting events in history. The country is accused of using the tournament as a political tool in order to launder its reputation and profile itself as attractive for future investment and tourism. LÄS MER
2. Environmental Leverage through Sport Event Portfolios : A Case Study of Östersund
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : This study analyzes how sport event portfolios can be used in a targeted manner to enable environmental event leverage and promote the sustainable development of a destination from an environmental perspective. For this purpose, semi-structured expert interviews as qualitative research methods were conducted to gain in-depth insights from different angles. LÄS MER
3. Karlstad som evenemangsstad post-covid : En turismvetenskaplig studie om evenemangsaktörer i Karlstad och aktörernas utveckling innan, under och efter Covid-19 pandemin.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : This study is about crisis management for Karlstad Municipality as an event city and how the city'sevent actors have survived before, during, and after the pandemic. To get a deeper understandingof the informants' strategy for survival through and after the crisis, 7 workers in event companieshave been interviewed. LÄS MER
4. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER
5. Urban consolidation centres impact on event venues - Applying Materials Flow Mapping and Actor-Resource-Activity on the case study of Svenska Mässan Gothia Towers AB
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Firms located in urban areas struggle with constraints on space, congestion, safety, pollution, and varying stakeholder demands. These constraints place added pressure on the logistics of these firms and will continue to amplify as populations in cities increase. LÄS MER