Sökning: "Innovation i kris"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden Innovation i kris.

  1. 1. Nedskrivning av goodwill : Med perspektiv på tidigare kriser och earnings management

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :David Ericson; Thi Hue Tran Bui; [2023]
    Nyckelord :Goodwill; Impairment of goodwill; The financial crisis; Covid-19 pandemic; Earnings management; Positive accounting theory; IFRS 3; IAS 36.; Goodwill; Nedskrivning av goodwill; Finanskrisen; Covid-19-Pandemin; Earnings managment; Positiv redovisningsteori; IFRS 3; IAS 36;

    Sammanfattning : År 2005 infördes ett nytt regelverk inom redovisning för hantering av den immateriella tillgången goodwill vid namn IAS 36, som innebär att goodwill ska prövas för nedskrivning varje år. En nedskrivningsprövning ska upptäcka om en tillgångs redovisade värde inte längre överensstämmer med verkligt värde. LÄS MER

  2. 2. Strategier i lågkonjunktur - En studie om hur bygg- och fastighetssektorn bemöter marknadsförändringar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Victoria Heisterkamp; Camilla Lindbäck; [2023]
    Nyckelord :Business cycle; recession; condominiums; strategies; housing policy; sustainability; konjunkturcykeln; lågkonjunktur; bostadsrätter; strategier; bostadspolitik; hållbarhet; Business and Economics; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The construction and real estate sector have been operating in a prosperous environment for a long time, enabling high production and turnover. However, the economic situation has been strongly impacted by the Covid-19 pandemic and Russia's invasion of Ukraine in Q4 2022, resulting in a recession that is expected to last for several years. LÄS MER

  3. 3. Karlstad som evenemangsstad post-covid : En turismvetenskaplig studie om evenemangsaktörer i Karlstad och aktörernas utveckling innan, under och efter Covid-19 pandemin.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Linnea Fosselius; [2023]
    Nyckelord :Crisis management; Innovation; Strategies; Events; Covid-19; Innovation in crisis; Post-Covid; Digitalization; Tourism; Krishantering; Innovation; Strategier; Evenemang; Covid-19; Innovation i kris; Post-Covid; Digitalisering; Turism;

    Sammanfattning : This study is about crisis management for Karlstad Municipality as an event city and how the city'sevent actors have survived before, during, and after the pandemic. To get a deeper understandingof the informants' strategy for survival through and after the crisis, 7 workers in event companieshave been interviewed. LÄS MER

  4. 4. Att som event överleva en pandemi och komma igen : Vad kan svenska arrangörer av kulturevenemang lära sig av COVID-19-pandemin?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Sam Anlér; [2023]
    Nyckelord :Evenemang; Event; Arrangemang; Covid-19; Covid; Pandemi; Pandemin; Projektledning; Kultur; Motivation; Engagemang; Kris; Krishantering; Evenemangsindustrin; Eventbranschen; Eventindustrin; Volontär; Funktionär; NärCon; Stream; Live Stream; Cosplay; Konvent; Varumärke; Marknadsföring; Finans; Finanser; Framtidsplanering;

    Sammanfattning : Evenemangen i Sverige drabbades finansiellt, varumärkesmässigt och motivationsmässigt negativt av pandemin. Främst var det på grund av de regleringar som behövde göras för att skydda folkhälsan men mycket berodde också på de osäkerheter och den avsaknad av information som fanns kring viruset. LÄS MER

  5. 5. Convicted marketing content containing sexual depiction : An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Månsson; Gülay Edin; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; content analysis; sexual marketing; gender discrimination; scandals in marketing; Marknadsföring i sociala medier; innehållsanalys; sexuell marknadsföring; könsdiskriminering; skandaler inom marknadsföring;

    Sammanfattning : Title: Marketing content containing sexual depiction.- An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence. LÄS MER