Sökning: "Företag försvinner"
Visar resultat 1 - 5 av 130 uppsatser innehållade orden Företag försvinner.
1. Distansarbete på ett tjänsteföretag: Utmaningar och möjligheter i en föränderlig arbetsmiljö
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I början av 2020 drabbades världen av Covid-19 pandemin som både påverkade människor och företag. På grund av restriktioner från Folkhälsomyndigheten tvingades företag i Sverige att ställa om till att arbeta på distans. LÄS MER
2. Consumer Attention Marketing Strategies : How do companies’ perception of online consumers’ attention span affect their digital marketing strategies?
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : The world of digital marketing is advancing at a rapid rate, an ever so increasing number of individuals are connected to the world wide web and subsequently being exposed to marketing messages in the thousands each day. For marketers this poses a unique challenge when it comes to creating a marketing segment which conveys their message effectively by attaining the attention of the consumer. LÄS MER
3. Marknadsföring på YouTube, en bra idé för företagen? : En kvalitativ studie kring företags marknadsföring på YouTube och dess påverkan på kundens uppfattning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker de negativa effekter marknadsföring på YouTube skapar och kopplar det till teorierna Ad Intrusiveness, Ad Irritation och Ad Avoidance. Studien undersöker även hur kundens uppfattning av ett företag påverkas av deras reklam på YouTube. LÄS MER
4. Hur påverkas ledarskapet av kulturella skillnader vid expatriering?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : I denna studie kommer det att undersökas hur svenska ledningsstilar påverkas av nationella kulturer när svenska företag expanderar utomlands med hjälp av semistrukturerade intervjuer. Fyra ledare som arbetat både i Sverige och utlandet har intervjuats och deras svar analyserades sedan utifrån Hofstede's Cultural Dimensions och The GLOBE Study of 62 Societies. LÄS MER
5. Hur anpassar den svenska dagligvaruhandeln sin affärsmodell till en ökad E-handel?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inom dagligvaruhandel år 2021 utgjorde e-handeln 5,8 av procent den totala marknadsandelen. Dagligvaruhandeln är en av de branscher med lägst andel e-handel, detta gör att e-handeln förväntas fortsatt ha hög tillväxt, där det prognostiseras att e-handel kommer att utgöra mellan 12-18 av försäljning inom dagligvaruhandel år 2030. LÄS MER