Sökning: "Consumer Behaviour"

Visar resultat 1 - 5 av 717 uppsatser innehållade orden Consumer Behaviour.

  1. 1. Follow, Like and Share the Leader: Examining SMI Marketing through the Lense of Personality Cults

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Liam Silva Vail; [2020-06-23]
    Nyckelord :Social Media Influencer; Cult of Personality; SMI marketing; Digital Cults of Personality;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. To dare or not to dare – taking a stand in marketing campaigns - How companies’ decisions to take a public standpoint in social issues affect consumers’ perceptions and behaviour

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Amanda Lindén; Rebecca Lindén Pagoldh; [2020-06-23]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; CSR marketing; Social Marketing; Brand Activism; Gender equality; Millennials; Goodwash; Resistance;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  3. 3. Follow, Like and Share the Leader: Examining SMI Marketing through the Lense of Personality Cults

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Liam Silva Vail; [2020-06-16]
    Nyckelord :Social Media Influencer; Cult of Personality; SMI marketing; Digital Cults of Personality 1;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  4. 4. Köper flygresenärer biljetter trots konkursrisk? En kvantitativ studie om konsumenters syn på konkursrisk i flygbranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elof Hallin; Richard Petersen; [2020-05-05]
    Nyckelord :Risk; Flygbolag; Konkurs; Konsumentbeteende; Förutbetalda intäkter; Förbokade flygresor; Altman Z-värde; Volatilitet; Finansiell stress;

    Sammanfattning : This report aims to analyse if there is a connection between the risk of bankruptcy of anairline company and the amount of prebooked tickets made by the customers. In the airlineindustry, booking and paying is made at the same time. LÄS MER

  5. 5. Ridsportens konsumenters köpprocess av hästtäcken och ridbyxor : en studie om hållbarhet inom ridsporten

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Emma Karlsson; Elin Wilck; Nathalie Börjesson; [2020]
    Nyckelord :Equestrian; Textiles; Sustainability; Purchasing Process; Consumer Behaviour; Ridsport; Textilier; Hållbarhet; Köpprocessen; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Ridsporten är en av de största sporterna i Sverige och domineras av en modeintresserad målgrupp, då majoriteten av utövarna är kvinnor. Två centrala produkter inom ridsporten är ridbyxor och hästtäcken, och är en stor del av konsumenternas inköp. LÄS MER