Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 15 av 36 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. Policy Tools for the Decarbonisation of Urban Freight Transport in Brazil

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Raghav Somayya Mandana; [2021]
    Nyckelord :CO2 emissions; transport sector; decarbonisation; battery electric vehicles BEVs ; electromobility; freight transport; total cost of ownership TCO ; light commercial vehicles LCVs ; Koldioxidutsläppen; transportsektorn; avkolning; elektriska fordon EF ; elektromobilitet; godstransport; total ägandekostnad TÄK ; lätta kommersiella fordon LKF ;

    Sammanfattning : There has been an increase in the carbon dioxide (CO2) emissions in the last 3 decades. A large share of these emissions is produced by the transport sector. In 2010 alone, global transport accounted for 7 GtCO2 eq and approximately 23% of total energy-related CO2 emissions. LÄS MER

  2. 12. Off-hour Deliveries as a Sustainable Alternative : A case study of a Swedish recycling company

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Mursal Hassas; Signy Yu Liu; [2021]
    Nyckelord :Off-hour deliveries; Freight transportation; Congestion; Traffic efficiency; Emission; Logistics; Recycling industry; Off - hour leveranser; Godstransport; Trängsel; Trafik effektivitet; Avgaser; Logistik; Återvinning industri;

    Sammanfattning : Global climate change is already having a noticeable impact on the environment that threatens the future of all species including humans. Unfortunately, it is currently accelerating and global temperatures will continue to rise in the coming decades mainly due to greenhouse gases produced by human activities in daily life. LÄS MER

  3. 13. Nätanslutning av en framtida elväg : En kartläggning av anslutningsmöjligheter för E4an mellan Gävle och Stockholm

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för fysik och astronomi; Uppsala universitet/Elektricitetslära

    Författare :Jessica Wänlund; Amelie Ekström; [2021]
    Nyckelord :electrification; electric road; energy demand; grid connection; electric vehicle; electric truck; heavy vehicles; freight transport; electrified transport sector; dynamic charging; on-the-go charging; power station; transformer station; elektrifiering; elväg; energibehov; nätanslutning; elfordon; tunga fordon; godstransport; elektrifierad transportsektor; dynamisk laddning; transformatorstation;

    Sammanfattning : The transport sector accounts for a third of Sweden’s total greenhouse gas emissions where cars and heavy trucks dominate the use of fossil fuels. The Swedish government is now intensifying the work for an electrified transport sector where electric roads could be an important part. LÄS MER

  4. 14. Samlastning : ett koncept till att optimera fyllnadsgraden på lastbilstransporter

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Klara Hallenberg; Reshad Qurishi; Nikola Stanisic; [2021]
    Nyckelord :fyllnadsgrad; hållbarhet; samlastning; Co-loading och styrmedel;

    Sammanfattning : Ökad folkmängd och infrastruktur skapar alltmer behov av godstransport. Godstransporter är en väsentlig del av samhällsutvecklingen och kommer alltid att vara. Men tyvärr medför det negativa belastningar på miljön. Dock finns det teorier som säger att det finns samband mellan fyllnadsgraden och antalet lastbilar. LÄS MER

  5. 15. Managing freight transport as a city : Decreasing climate change impact and reaching sustainable mobility

    Master-uppsats, KTH/Hållbarhet och miljöteknik

    Författare :Linnéa Lundström; [2019]
    Nyckelord :Freight transport; freight transport management; climate change; sustainable mobility paradigm; city; municipality; local level; Gothenburg; Copenhagen; Turku; Godstransport; godshantering; klimatpåverkan; hållbara mobilitetsparadigmet; stad; kommun; lokal nivå; Göteborg; Köpenhamn; Åbo;

    Sammanfattning : Climate change impose a major challenge to the world. About 23% of the world’s energy-related CO2 emissions derive from transportation. Urban freight transport has been increasing because of a growing demand for goods. Cities need to manage freight transportation to decrease its climate change impact. LÄS MER