Sökning: "Grass rendering"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Grass rendering.

  1. 1. Phong Grass: A dynamic LOD approach to grass rendering

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaper

    Författare :Oliver Klingspor; [2023]
    Nyckelord :Grass rendering; Level-of-detail; Phong tessellation;

    Sammanfattning : Background: Recreating nature in a virtual environment comes with many aspects and challenges. Grass rendering is a part of this area, and both performance and visual results must be taken into consideration. A common optimization approach is through static level-of-detail (LOD), however, a certain visual loss comes with the use of this. LÄS MER

  2. 2. Analyzing performance for lighting of tessellated grass using LOD

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Emil Johansson; [2021]
    Nyckelord :Tessellation; LOD; Grass;

    Sammanfattning : BackgroundThere are different methods for rendering grass in real-time, for video games. This thesis looks at an algorithm that uses hardware tessellation to generate geometry during run time. These concepts are explained in more detail in the introduction chapter as well as the method chapter. LÄS MER

  3. 3. Tredimensionell gräsrendering i realtid : Strukturella aspekters inverkan på visuell kvalitet och prestanda vid rendering av tredimensionellt gräs

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Gabriel Sandstedt; [2018]
    Nyckelord :rendering; gräs; optimering; modellering; tredimensionell grafik;

    Sammanfattning : Att rendera stora mängder gräs innebär en hög geometrisk komplexitet för datorer att hantera. Vid genomgång av tidigare studier inom området framkom det att det saknades forskning kring hur polygoner vid skapandet av gräs bör vara strukturerade för en minskad prestandaanvändning och god visuell kvalitet. LÄS MER

  4. 4. Procedural Rendering of Geometry-Based Grass in Real-Time

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikation

    Författare :Markus Tillman; [2013]
    Nyckelord :procedural; grass; rendering; real-time;

    Sammanfattning : Since grass is abundant on our planet it plays an important role in the rendering of many different outdoor scenes. This study focuses on the real-time rendering of many individual grass blades with geometry. As a grass blade in real life is very thin and have a simple shape it can be represented with only a handful of vertices. LÄS MER