Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Corporate Social Responsibility in Cooperrative Entreprises:Folksam, Coop Konsum,HSB and Folksam

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mpambara Rachel; [2012]
    Nyckelord :Cooperatives; environmental; ehical and economic responsibility; Sweden; Kooperativ; omgivning; etik; ekonomi; Sverige;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: Corporate Social Responsibility in Cooperative Enterprises: Folksam, Coompanion, HSB and Coop Konsum. Level: Final assignment for Bachelor’ degree in Business Administration Author: Rachel Mpambara Supervisor: Maria Fregidou-Malama Examinator: Akmal Hyder Date: 2012 - May Aim: The Aim of this study is to investigate what CSR is and how it is applied in cooperative companies such as: Folksam, Coompanion, HSB and Coop Konsum. LÄS MER

  2. 2. Corporate Social Responsibility – En fallstudie om strategiska aktiviteter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Carlson; Sara Melin; Sigrid Landström Petersen; [2012]
    Nyckelord :CSR; strategisk CSR; affärsmässig vinning; konceptuellt ramverk; Bhattacharyya; strategic CSR; business gain; conceptual framework; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose is to determine whether there is empirical support for Bhattacharyyas (2010) framework by analyzing strategic CSR activities. Our goal is to determine whether the framework is a useful tool for strategic CSR activities. LÄS MER

  3. 3. Värderingsbaserat värdeskapande : En studie vid HSB Centrala Värmland

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Alexandra Engblom; Veronica Eriksson; [2007]
    Nyckelord :HSB; värdeskapande; triple bottom line; CSR; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur HSBs värderingar skapar värde för HSBs intressenter. För att undersöka detta har vi använt oss av en kvalitativ metod. Denna grundar sig i en syn på verkligheten som social konstruktion och en hermeneutisk, tolkande, syn på kunskap. LÄS MER