Sökning: "Individanpassad marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 47 uppsatser innehållade orden Individanpassad marknadsföring.

  1. 11. Individanpassad marknadsföring på Instagram En kvantitativ undersökning om konsumenters attityd och desspåverkan på köpintention med hänsyn till effekten av exponering ochreklamtyper

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Oskar Gustafsson; Hillevi Löfgren; Arash Nikouei; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. Individanpassad marknadsföring : ett hot mot konsumentens integritet

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mahnoush Arezouvand; Rojano Sadat Rahsepar Mohammadi; [2022]
    Nyckelord :personalized advertising; privacy; privacy paradox; privacy calculus; personal data information; big data.Eshgham; Individanpassad marknadsföring; privacy paradox; privacy calculus; personal data information; big data.;

    Sammanfattning : Individanpassad marknadsföring drivs till stor del av de fördelar som den tillför till ett företags kundrelationer och marknadsföringsresultat. Idag försöker annonsörer möta kundernas förväntningar på en individuell nivå. LÄS MER

  3. 13. Effekten av individanpassad marknadsföring påturistdestinationer

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Adam Axelsson; Felix Erlander; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 14. “Key to success” eller obehaglig process En kvantitativ studie om generation Ys attityd till informationsinsamling och individanpassad marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hörvallius; Camilla Cervin; [2021-06-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 15. Påverkan av spelreklam och internetspelande på konsumenter i en digitaliserad marknad : En deduktiv studie om konsumenters uppfattning av den förändrade spelmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Simon Carlhammar; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Marknaden för spel om pengar har förändrats kraftigt de senaste åren som följd avdigitalisering av branschen. Detta har tillfört nya möjligheter för spelbolag att marknadsförasig samt att erbjuda en lättillgänglig och användarvänlig tjänst för konsumenter vilket har letttill ökade bekymmer angående problemspelande där marknadsföringen i synnerhet harhamnat i fokus. LÄS MER