Sökning: "Individanpassad marknadsföring"
Visar resultat 11 - 15 av 47 uppsatser innehållade orden Individanpassad marknadsföring.
11. Individanpassad marknadsföring på Instagram En kvantitativ undersökning om konsumenters attityd och desspåverkan på köpintention med hänsyn till effekten av exponering ochreklamtyper
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
12. Individanpassad marknadsföring : ett hot mot konsumentens integritet
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Individanpassad marknadsföring drivs till stor del av de fördelar som den tillför till ett företags kundrelationer och marknadsföringsresultat. Idag försöker annonsörer möta kundernas förväntningar på en individuell nivå. LÄS MER
13. Effekten av individanpassad marknadsföring påturistdestinationer
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : .... LÄS MER
14. “Key to success” eller obehaglig process En kvantitativ studie om generation Ys attityd till informationsinsamling och individanpassad marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
15. Påverkan av spelreklam och internetspelande på konsumenter i en digitaliserad marknad : En deduktiv studie om konsumenters uppfattning av den förändrade spelmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Marknaden för spel om pengar har förändrats kraftigt de senaste åren som följd avdigitalisering av branschen. Detta har tillfört nya möjligheter för spelbolag att marknadsförasig samt att erbjuda en lättillgänglig och användarvänlig tjänst för konsumenter vilket har letttill ökade bekymmer angående problemspelande där marknadsföringen i synnerhet harhamnat i fokus. LÄS MER