Sökning: "Individanpassad marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 47 uppsatser innehållade orden Individanpassad marknadsföring.

  1. 21. Individanpassad marknadsföring : En kvalitativ studie om olika generationers syn på individanpassad marknadsföring inom klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Femke Groenewegen; Emma Jonasson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 22. Individanpassad marknadsföring efter mina villkor : En studie om när Generation-Z upplever att individanpassad marknadsföring övergår från att vara användbar till att göra intrång mot integriteten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Förvaltningsakademin; Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Can Aslan; Maria Tawfik; [2021]
    Nyckelord :Personalized marketing; Generation-Z; customer loyalty; consumer behavior and integrity.; Individanpassad marknadsföring; Generation-Z; kundlojalitet; konsumentbeteende och integritet.;

    Sammanfattning : In conjunction with technological development, digital marketing has become a common course of action for marketers to discover potential consumers. A digital form of marketing is personalized marketing, where companies tailor advertising on the internet based on consumer preferences. LÄS MER

  3. 23. Privacy Paradox: delning av information hos konsumenter i generation Z

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Fredrik Strand; William Lydrup; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Individanpassad marknadsföring använder sig av data genererat från konsumenter för att skapa individanpassade erbjudanden. Integritet har länge varit ett diskussionsområde inom forskningen om individanpassad marknadsföring vilket har lett till att fenomenet ”The Privacy Paradox” har upptäckts. LÄS MER

  4. 24. Individanpassad marknadsföring ur ett integritetsperspektiv : En kvalitativ studie om olika generationers inställningtill individanpassad marknadsföring på internet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Filip Berg; Anton Nyborg; Sebastian Åsgårdh; [2020]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; informationsinsamling; personlig integritet; internetbeteende; generationer;

    Sammanfattning : The increased use of personalized marketing activities as a part of marketers’ internet strategies have given rise to questions regarding the underlying personal information gathering-processes and its possible insult on one’s personal integrity. The purpose of this study has been to examine consumers’ attitudes towards personalized marketing from an integrity perspective and how these attitudes differ among generations. LÄS MER

  5. 25. Oetisk marknadsföring i sociala medier : ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecca Jonsson; William Lundin; Valentina Mikulic; [2020]
    Nyckelord :ethics; marketing; social media; influencer; unethical; marketer; etik; marknadsföring; sociala medier; influencer; oetiskt; kommunikatör;

    Sammanfattning : Teorin som ställs i denna studie är att det utvecklats ny problematik i samband med uppkomsten av marknadsföring i sociala medier. I denna studie identifieras de etiska utmaningarna och hur konsumenterna påverkas av dem. LÄS MER