Sökning: "Individanpassad marknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 47 uppsatser innehållade orden Individanpassad marknadsföring.
21. Individanpassad marknadsföring : En kvalitativ studie om olika generationers syn på individanpassad marknadsföring inom klädbranschen
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
22. Individanpassad marknadsföring efter mina villkor : En studie om när Generation-Z upplever att individanpassad marknadsföring övergår från att vara användbar till att göra intrång mot integriteten
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Förvaltningsakademin; Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : In conjunction with technological development, digital marketing has become a common course of action for marketers to discover potential consumers. A digital form of marketing is personalized marketing, where companies tailor advertising on the internet based on consumer preferences. LÄS MER
23. Privacy Paradox: delning av information hos konsumenter i generation Z
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Individanpassad marknadsföring använder sig av data genererat från konsumenter för att skapa individanpassade erbjudanden. Integritet har länge varit ett diskussionsområde inom forskningen om individanpassad marknadsföring vilket har lett till att fenomenet ”The Privacy Paradox” har upptäckts. LÄS MER
24. Individanpassad marknadsföring ur ett integritetsperspektiv : En kvalitativ studie om olika generationers inställningtill individanpassad marknadsföring på internet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The increased use of personalized marketing activities as a part of marketers’ internet strategies have given rise to questions regarding the underlying personal information gathering-processes and its possible insult on one’s personal integrity. The purpose of this study has been to examine consumers’ attitudes towards personalized marketing from an integrity perspective and how these attitudes differ among generations. LÄS MER
25. Oetisk marknadsföring i sociala medier : ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Teorin som ställs i denna studie är att det utvecklats ny problematik i samband med uppkomsten av marknadsföring i sociala medier. I denna studie identifieras de etiska utmaningarna och hur konsumenterna påverkas av dem. LÄS MER