Sökning: "Interaktionsutrymme"

Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade ordet Interaktionsutrymme.

  1. 16. Små företag, stort lärande : En kvantitativ studie om förutsättningar för lärande för mikroföretagare

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Anna Engel; Daniel Nordin; [2016]
    Nyckelord :micro enterprises; conditions; learning; SME; mikroföretag; lärande; förutsättningar; SME;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka förutsättningar för lärande för mikroföretagare(ägare/chefer i företag med färre än 10 anställda). En webbenkät används för att samla in svarfrån 52 mikroföretagare i Sverige. LÄS MER

  2. 17. Att arbeta som man blivit lärd : En studie om ledares möjligheter att använda lärande från ledarskapsutbildning i sitt dagliga arbete

    Kandidat-uppsats, Pedagogik och sociologi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Christian Johansson; [2012]
    Nyckelord :Organisatorisk påverkan; kompetensutveckling; ledarskapsutbildning; ledarskapsutveckling; transfer; överföring av lärande;

    Sammanfattning : Studien syftar till att bidra med kunskaper om ledares upplevelser av att överföra lärande från ledarskapsutbildningar till det dagliga arbetet, men också att bidra till en ökad förståelse för vilka organisatoriska faktorer som kan förklara dessa upplevelser, och vilken påverkan dessa faktorer har på lärandeöverföringen. Åtta stycken undersökningspersoner har intervjuats. LÄS MER

  3. 18. Flerstämmighet : en studie om det didaktiska interaktionsutrymmet i klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Erika Levin; Beatrice Lundin; [2011]
    Nyckelord :dialog; didaktik; flerstämmighet; grundskola; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Vår studie syftar till att studera två lärares interaktion med sina elever i klassrumsundervisningen för att se graden av flerstämmighet. Studien genomfördes i två skolor, en klass i respektive skola. Den ena skolan är prisbelönt för sin språksatsning och den andra skolan har en traditionell undervisning. LÄS MER

  4. 19. "Ja e din kompis" ­ en studie om hur barn kommunicerar och samspelar i lek.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Pernilla Olsson; Emma Hedeberg; [2007]
    Nyckelord :Lek; Kommunicera; Samspel;

    Sammanfattning : InledningLek, kommunikation och socialt samspel är tre viktiga delar inom förskolans verksamhet idag. Det handlar omatt göra sig förstådd bland människor runt omkring, inte bara på förskolan. Förskolans roll är att förberedabarnen och lägga grunden till att leva i dagens samhälle. LÄS MER