Avancerad sökning

Hittade 1 uppsats som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Spelet på spelmarknaden : En undersökning om marknadsföringskostnader och dess påverkan på EBIT hos spelbolag som erhållit svensk spellicens

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Isabelle Dalhäll; Louise Johansson; [2019]
    Nyckelord :Gaming market; gambling companies; aggressive marketing; licensed gaming companies; EBIT; revenue; marketing costs; spelmarknad; spelbolag; aggressiv marknadsföring; licensierade spelbolag; EBIT; omsättning; marknadsföringskostnad;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskostnadernas påverkan på EBIT hos spelbolag som erhållit svensk spellicens, och korrelationen mellan europeiska spelbolags marknadsföringskostnader mot omsättning och EBIT hos svenska spelföretag. Metod: Uppsatsen utgår ifrån en kvantitativ metod och en deduktiv ansats. LÄS MER