Sökning: "Jämförelse av crm-system"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Jämförelse av crm-system.

  1. 1. A model for predicting the win propensity of new B2B opportunities across multiple companies

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Simon Persson; [2022]
    Nyckelord :CRM; B2B; Win propensity prediction; Sales; Supervised Learning; Machine Learning; CRM; B2B; Förutsägelse av affärsmöjligheter; Försäljning; Väglett lärande; Maskininlärning;

    Sammanfattning : For a sales representative, a complex part of their work is determining the outcome of a potential deal with a customer. Most (if not all) processes today are based on guesses and gut feelings, making it hard to track progress. LÄS MER

  2. 2. Standardiserad lösningsprototyp vid implementation av Microsoft Dynamics CRM

    M1-uppsats, KTH/Hälso- och systemvetenskap; KTH/Data- och elektroteknik

    Författare :Mathias Westman; Sara Larsson; [2015]
    Nyckelord :CRM; Dynamics; CRM; Dynamics;

    Sammanfattning : I arbetet att tillfredsställa kunders behov och stärka relationerna mellan köpare och säljare så använder sig företag av affärsfilosofin Customer Relationship Management (CRM). Stora CRM satsningar görs inom företag och flera olika CRM leverantörer ger stöd åt verksamheterna i form av CRM-system. LÄS MER

  3. 3. CRM-system, konsten att skapa lönsamma relationer eller en teknisk lösning för lagring av information? : En studie av implementeringsprocessens kritiska aspekter samt påverkande faktorer

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Erik Nordenborg; Johanna Sondell; [2011]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; CRM-system; implementeringsproblematik; kritiska aspekter och faktorer; det mänskliga beteendet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Intresset för studien och ämnesområdet väcktes genom en verklig händelse när vi tog kontakt med en optiker för en önskad synundersökning. Företaget, vilket för några år tillbaka implementerat ett CRM-system ansåg sig erbjuda stor kundfokus genom det införda systemet. LÄS MER