Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Att analysera kundrelationer : en studie av Hendryx Skis Industries

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Weiborg; Max Althin; [2008]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; konsumentrelation; kundrelation; affärsrelation; skidmarknad;

    Sammanfattning : Att vårda sina relationer har för företag blivit betydligt viktigare och mer tid har lagts på utvecklandet av relationsmarknadsföring. Hur dessa relationer skapas och vad som gör att de utvecklas och bibehålls har dessutom varit i forskarnas blickfång. LÄS MER

  2. 2. Utformning av enkät : för studier av kvinnliga och manliga ledarskapsstilar

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Åberg; Johan Weiborg; [2007]
    Nyckelord :ledarskap; ledarskapsstilar; genus; manligt; kvinnligt; Försvarsmakten;

    Sammanfattning : Ledarskap är någonting väldigt viktigt som behövs i alla organisationer. Tidigare forskning på området ger inga entydiga svar på om det finns skillnader mellan manligt och kvinnligt ledarskap. LÄS MER