Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Marin insats i Libanon 2006 - Varför blev det så?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Lennart Tirén Beckholmen; [2021]
    Nyckelord :Libanon; UNIFIL; ML01; Marinen; John Kingdon; MSF; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The 13th of October 2006, the Swedish parliament approved a change in the Foreign Policy. For the first time the Government choose to use a maritime unit in peace-time operations. This had never been done before. The Swedish navy was trained and ready for this, due to the new overall policy, regarding the Armed Forces of Sweden from 2004. LÄS MER

  2. 2. Rörlighet till sjöss : En begreppsutredande studie kring rörlighet inom marin teoribildning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Försvarshögskolan

    Författare :Teodor Dufva; [2018]
    Nyckelord :Begreppsutredning; rörlighet; Gerring; Conceptual Goodness; Hughes; Castex; Vego;

    Sammanfattning : What is manoeuvre and why is it important to comprehend its implication on contemporary naval theory? During the initial stages of the study a confusion regarding the use of manoeuvre as a concept was identified. The purpose of this concept analysis is to pinpoint the contents of the concept of manoeuvre for the field of war studies to enable further studies on the subject. LÄS MER

  3. 3. Barnen och havet - en studie av barns lärande i en marin miljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Teri Mvele Svensson; Charlotte Olsson; [2016]
    Nyckelord :Barns lärande; marina miljöer; Vygotskij; Dewey; Sea-U; samspel;

    Sammanfattning : I föreliggande kvalitativa studie om barns lärande i en marin miljö, har vi för avsikt att undersöka hur barn lär samt vilken kunskap barn tar till sig. Tillsammans med förskolebarn och förskolpedagoger har vi gjort ett besök på ett marint kunskapscenter där vi med hjälp av dokumentationer har kunnat besvara våra frågeställningar om barns lärande. LÄS MER

  4. 4. "Det är roligt!" : En studie om hur pedagoger använder estetiska lärprocesser i arbetet med naturvetenskap i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Johanna Benson Marin; Petronella Danielsson Jonsson; [2014]
    Nyckelord :Aesthetic learning processes; Science; Preschool.; Estetiska lärprocesser; Naturvetenskap; Förskola.;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how teachers perceive that they work with science in preschool through aesthetic learning processes as tools both in the indoor and outdoor environment and make visible what the educators' underlying beliefs are that affect how they perceive aesthetic learning processes as tools used to deepen children's understanding of different scientific phenomena. This is an interview study using the phenomenographic approach as a means and method to make visible and report on teachers' views on how aesthetic learning processes can be used to extend preschool children's learning about science. LÄS MER