Sökning: "what are the advantages of computer"

Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade orden what are the advantages of computer.

  1. 1. Analysis of Mutable Game Environments Built on a Tetrahedral Mesh : Tetras, a Potential Alternative to Voxels

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Noah Tell; [2023]
    Nyckelord :Voxels; Tetrahedron; Tetrahedral Mesh; Tetrahedralization; Tessellation; Mutable Environment; Editable Terrain; Deformable Environment; Boolean Operations; Real-Time; Computer Games; Computational Geometry; Voxlar; Tetrahedror; Tetrahedralisering; Tessellering; Formbar Terräng; Booliska Operationer; Realtid; Datorspel; Beräkningsgeometri;

    Sammanfattning : Historically 3D game environments have almost always been immutable. Mutable environments are a technical challenge that will affect performance. For games of the future to continue approaching realism, mutable environments are an essential step. LÄS MER

  2. 2. Hur fungerar det att leda anställda via pixlarna i dataskärmen? : Distansarbetes påverkan på chefer och dess ledarskap, fokus på tiden efter Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Tuva Svalland Fridholm; Tova Åhs Hagström; [2023]
    Nyckelord :Ledarskap; distansledarskap; Covid-19;

    Sammanfattning : how does it work to lead employees through the pixels in the computer screen? Remote work's impact on managers and its leadership, with focus on the time after the Covid-19 pandemic.   Today's society is becoming more digitized, and the growth has a constant impact on the corporate world. LÄS MER

  3. 3. Spel som läromedel : En historiedidaktisk undersökning om historiebaserade datorspel på högstadiet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Filip Andersson Leman; [2023]
    Nyckelord :History didactics; History-based games; Europa Universalis IV; Use of history; Respondent survey; Historiedidaktik; Historiebaserade spel; Europa Universalis IV; Historiebruk; Respondentundersökning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore the popular computer game Europa Universalis IV and how the use of history looks inside the game and its potential use during lessons.There is also a second purpose to this study and it is to shine some light on how students between the ages of thirteen and fifteen think about history-based videogames and their use in a classroom situation. LÄS MER

  4. 4. Development of a material handlingsystem for a high high-pressure processingmachinemachine: A study of conceptual solutions

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Maximilian Belin; Elvira Sjöström; [2023]
    Nyckelord :Material handling system; High-pressure processing; Automation; Design; Multi criteria decision making.;

    Sammanfattning : When developing a material handling system (MHS) it is crucial to master the various aspects for each developing step to increase the efficiency of the MHS. This Master’s thesis is aimed to identify conceptual solutions of a MHS and analyse the advantages and challenges for each of the developed concepts. LÄS MER

  5. 5. Digitala verktyg i skolan : en kvalitativ analys av förutsättningar och användning hos elever i fjärde klass

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emma Davidsson; Mirwais Hotaki; Jesper Storberg; [2023]
    Nyckelord :Digital tools; use; students; digital competence; digitalization; digital strategy; TPACK; Teacher Digital Competency; Critical Digital Literacies; fourth grade; Digitala verktyg; användning; elever; digital kompetens; digitalisering; digitaliseringsstrategi; TPACK; Teacher Digital Competency; Critical Digital Literacies; fjärde klass;

    Sammanfattning : Sverige har en ambition om att bli bäst i världen på att tillvarata digitaliseringens möjligheter, en central del i detta är att tidigt säkerställa digital kompetens hos unga. Därav att det görs satsningar på att barn ska ha tillgång till digitala verktyg av olika slag i skolmiljö. LÄS MER