Sökning: "Jonas Tunås"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Jonas Tunås.

  1. 1. Sinnenas betydelse för ett varumärke : En fallstudie av Yasuragi Hasseludden

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Nathalie Berglin; Sebastian Lagberg; Jonas Tunås; [2009]
    Nyckelord :sinnesmarknadsföring; varumärke; marknadsföring; sensorer; sensationer; sinnesuttryck; emotionellt;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur kan en tillämpning av de fem sinnena skapa en djupare emotionell känsla för varumärket Yasuragi? Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för sinnesmarknadsföring genom att • Tolka sinnessenationers betydelse i tjänstelandskapet • Analysera hur sensoriella strategier kan stärka varumärkesidentiteten • Diskutera sinnenas inverkan för upplevelsen av ett varumärke Metod: I denna uppsats har vi gjort en kvalitativ fallstudieundersökning för att få en djupare förståelse för ämnet sinnesmarknadsföring som tillämpats på spaverksamheten Yasuragi Hasseludden. Studien bygger på en abduktiv ansats där teorin varit utgångspunkten och där det sedan skett en alternering mellan teori och empiri. LÄS MER