Sökning: "programming tools for children"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden programming tools for children.
1. Challenges and Opportunities for Digital Mentorship Programs in ICT
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : The covid-19 pandemic required an emergency transition to digital education all over the world and led to a huge learning loss in most countries. Informal learning programs teaching children digital skills were stopped or digitalized due to the pandemic. LÄS MER
2. Designing Learning Activities to Support Young Women’s Interest in Programming and Computational Thinking
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Over the last few years, the importance of computer science education for children has been promoted more and more vigorously. In addition, the demand for technology occupations has increased rapidly, and there are many job opportunities in computer science. However, there are not many women working in this field. LÄS MER
3. THE EXPERIENTIAL QUALITIES OF KINAESTHETIC PROGRAMMING
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Moving the body in physical space with both a conscious and a subconscious awareness on the position of the limbs is in itself an engaging experience. This element of engagement has been one of the core reasons for turning to movement based technologies and interactions in the field of education. LÄS MER
4. "Jag blir blir varm i hjärtat när jag ser ett annat barn lära ut"
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The constant growth of technology in our world is changing the way of life all around us.We now have self-driving cars that are programmed by us to drive so we don't have to.The fact that most of us can't go a day without using something that is programmed orengineered to suit our needs is the way of life for kids nowadays. LÄS MER
5. Förskola Charlottenburg : en stad för barnen
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Grundidén för projektet är att skapa en förskola anpassad efter barnens skala, genom att forma miljöer som barnen lättare kan relatera till och använda i sin utveckling. För att barnen lättare ska få en kroppslig relation till skolan är den uppbruten i sex olika volymer. LÄS MER