Sökning: "Klagomålsprocessen"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Klagomålsprocessen.
1. Klagomål, en möjlighet till förändring - En studie om ledningens arbete med klagomålshantering inom hotellbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Klagomål, en möjlighet till förändring - En studie om ledningens arbete med klagomålshantering inom hotellbranschen Bakgrund: Klagomål är något som drabbar alla serviceorganisationer, frågan är bara vad organisationen gör med klagomålen. Ser företagen klagomål som separata händelser som ska kompenseras och åtgärdas, eller väljer de att ta klagomålshanteringen ett steg längre genom att analysera klagomålen och därefter implementera förändringar i organisationen? Syfte: Vi vill i denna uppsats utreda hur processen för hantering av klagomål ser ut inom hotellbranschen. LÄS MER
2. Klagomålshantering : med inriktning på butiker som tillhandahåller högengagemangsprodukter
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Sammanfattning Idag råder en hård konkurrens mellan butiker, vilket medför att kundvård är en viktig del av butiksdriften. Den här uppsatsen handlar om klagomålshantering, som är en del av kundvården. LÄS MER