Sökning: "Klagomålsprocessen"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Klagomålsprocessen.

  1. 1. Klagomål, en möjlighet till förändring - En studie om ledningens arbete med klagomålshantering inom hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Sahlin; Emilia Billing; Sofia Ekelund; [2011]
    Nyckelord :klagomålshantering; service recovery; organisatoriskt lärande; strategi; ledning och frontpersonal; organisationskultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Klagomål, en möjlighet till förändring - En studie om ledningens arbete med klagomålshantering inom hotellbranschen Bakgrund: Klagomål är något som drabbar alla serviceorganisationer, frågan är bara vad organisationen gör med klagomålen. Ser företagen klagomål som separata händelser som ska kompenseras och åtgärdas, eller väljer de att ta klagomålshanteringen ett steg längre genom att analysera klagomålen och därefter implementera förändringar i organisationen? Syfte: Vi vill i denna uppsats utreda hur processen för hantering av klagomål ser ut inom hotellbranschen. LÄS MER

  2. 2. Klagomålshantering : med inriktning på butiker som tillhandahåller högengagemangsprodukter

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Malin Gustafson; Sussy Lindqvist; [2008]
    Nyckelord :Klagomålshantering; Kundvård; Klagomål; Klagomålsprocessen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Idag råder en hård konkurrens mellan butiker, vilket medför att kundvård är en viktig del av butiksdriften. Den här uppsatsen handlar om klagomålshantering, som är en del av kundvården. LÄS MER