Sökning: "Kvalitetsindex"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade ordet Kvalitetsindex.

  1. 11. Faktorer som påverkar attityden när det gäller accepterandet av ny teknologi : En empirisk undersökning om mobila banktjänster

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Cecilia Björkén; Denice Jonsson; [2014]
    Nyckelord :Mobila banktjänster; teknologiacceptansmodellen; självtillit; upplevd risk; upplevd nytta; teknologisk beredskap.;

    Sammanfattning : Internet har fått en stor betydelse i Sverige under de senaste årtiondena. Detta har medfört att samhället har förändrats och blivit mer digitalt och likaså bankerna. Fler och fler människor köper mobiltelefoner, vilket har resulterat i att det har utvecklats smarta telefoner där man kan använda internet för att utföra många ärenden. LÄS MER

  2. 12. Resultat kontra hållbarhet i en svensk kontext : En studie om resultatmanipulerings påverkan på hållbarhets- redovisningen bland bolag på NASDAQ OMX Stockholm.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Martin Barrefalk; Pär Lindgren; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ämnesbakgrund: En växande informationsefterfrågan på dagens ekonomiska marknader har skapat en trend att redovisa information utöver den information som är av enbart finansiell natur. Som följd av dettapublicerar företag i allt högre utsträckning rapporter som redovisar företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER

  3. 13. Från kontanter och människor till kort och bankomater : En studie om hur avskaffandet av manuell kontanthantering påverkar bankernas tjänstekvalité

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :David Abrahamsson; Nathalie Norberg; [2013]
    Nyckelord :tjänstekvalité; tjänstekalitet; banker; SST; importance-Performance; tjänster; automater; kontanter; bankomater; manuell kontanthatering; kontanthantering;

    Sammanfattning : Sverige förändras allt mer mot ett kontantlöst samhälle och det kontanta betalningsalternativet har försvunnit på bussar, parkeringsautomater och offentliga toaletter. Anmärkningsvärt är att förändringen även nått banksektorn, en sektor starkt förknippad med kontanter. LÄS MER

  4. 14. Kundnöjdhet på pakettjänster : en undersökning om hur olika kvalitetsfaktorer påverkar kundnöjdhet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Greta Yanez Carrasco; Charlotte Lorenzen; [2012]
    Nyckelord :Pakettjänster; kundnöjdhet; kundtillfredsställelse; kvalitet; transportörer; transportköpare.;

    Sammanfattning : Problemdiskussion: En undersökning som har gjorts av SKI (Svenskt kvalitetsindex) visar att nöjdheten bland kunderna inte uppfylls på pakettjänster och att kundernas förväntningar inte blir tillfredsställda. Detta kan bero på att olika faktorer som paketskador, leveransförseningar eller dålig kundservice leder till att kundernas missnöje på kvaliteten och de utförda tjänsterna går ned. LÄS MER

  5. 15. Tre kommuner ur ett framtidsperspektiv : Scenarioframställning – ett innovativt verktyg

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Linnea Eurenius; Belinda Ekström; [2010]
    Nyckelord :Innovation; Omvärldsanalys; Scenarioframställning; TAIDA; Scenariokors;

    Sammanfattning : Sveriges kommuner står inför ett omfattande generationsskifte där viktig kompetens kommer att försvinna. De behöver verktyg för att lyckas med kompetensöverföring men de behöver också jobba på sin image för att de ska kunna locka till sig nya och kompetenta medarbetare. LÄS MER