Sökning: "Lovisa Andersson"
Visar resultat 31 - 35 av 78 uppsatser innehållade orden Lovisa Andersson.
31. "Att man vågar tänka lite utanför de där fastsa rutinerna" : En kvalitativ studie om barns motstånd i förskolan
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Förskolepedagogisk-didaktisk forskningSammanfattning : Studien syftar till att bidra med mer kunskap om hur förskollärare uppfattar barns motstånd samt för hur de beskriver vilka olika strategier de använder i dessa situationer. Studiens syfte har följande frågeställningar: Hur beskriver förskollärare vad barns motstånd innebär? Hur beskriver förskollärare de strategier de använder vid barns motstånd? Studien är genomförd med hjälp av kvalitativa intervjuer. LÄS MER
32. What are the incentives behind organisations’ usage of nudges in sustainable marketing? : And is the dualistic definition of the term influencing how organisations apply nudging?
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Problem: Currently, there are two definitions of nudging, one that is connected to sustainable development and another one that is not. This can create confusion for researchers and customers and could potentially lead to greenwashing when the incentive of the nudge does not match with the best outcome of the person being nudged. LÄS MER
33. DreamScape, a Platform for Creating, Sharing and Listening to Interactive Stories
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Storytelling has been a part of human culture ever since we gained the ability to speak. Telling stories is a way to entertain, pass along knowledge, and present moral dilemmas. Today, many people choose to enjoy stories by listening to audiobooks. LÄS MER
34. Vilket stöd erbjuder lärarhandledningar? : En studie om lärarhandledningar med fokus på matematiska samtal och resonemang
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Sedan Lgr11 infördes i skolan har förmågan att kommunicera och resonera i matematik genom samtal och diskussioner fått en ny plats i undervisningen. I kunskapskraven står det att ska elevernas förmåga att muntligt resonera och kommunicera i matematik ska bedömas i årskurs 6 vilket innebär att lärarna behöver ge eleverna möjlighet att träna dessa förmågor. LÄS MER
35. Heder, kön och utsatthet : Socialsekreterares erfarenheter av ungas utsatthet avhedersrelaterat våld och förtryck
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER